marți, 29 ianuarie 2013

Mozzarella & herbs muffins

Chiar si briosele sarate pot face furori si senzatie si pot sa te faca sa le mai incerci inca si inca odata cu alte arome, cu alte ingrediente, cu branzeturi, daca vrei cu sunca, cu legume, spanac, cu seminte de dovleac sau dovlecei, si cu mirodenii bineinteles. Imi plac mai ales atunci cand pot sa le prepar din faina de orez sau cu fulgi de ovaz. Cel mai mult imi plac cu ciocolata multa si am un plan cu un ingredient as zice inedit. Dar sa vedem pana atunci ce avem aici.



Stiati ca... Chili era folosit de catre indieni ca si medicament deoarece stimuleaza circulatia sangelui, are proprietati antibacteriene si consumat in cantitati mari, ajuta la procesul de transpiratie. Contine capsaicina, vitamina C si vitamina A. Sunt mai multe varietati de chili care se impart in cinci specii: Capsicum annuum (ardei verde si ardeiul pentru condimentat, pepperoni si peperoncini, Capsicum frutescens (plante de chili foarte iuti, precum Tabasco), Capsicum pubescens (singurul care rezista la inghet, are floarea violet), Capsicum chinese (Habanero si Scotch Bonnet), Capsicum baccatum (Red Sevina, cea mai iute specie dintre toate).
Chili si praful de chili sunt populare in bucataria asiatica. Poate fi cumparat proaspat sau murat in borcane. Daca se pastreaza proaspat in compartimentul de legume din frigider se va mentine bun pentru cateva saptamani. 

Ingrediente pentru 6 forme de briose (Ikea):
- 250 grame faina;
- 1/2 lingurita sare cu telina;
- 1/2 lingurita praf de copt;
- 2 oua (de casa);
- un praf de chili;
- 1 lingurita de pratrunjel uscat;
- 1 lingurita de oregano uscat;
- 1 lingurita de maghiran uscat;
- 150 ml iaurt;
- 50 grame mozzarella;
- seminte de susan;
- seminte de dovleac;
Optional: usturoi pisat.


Mod de pregatire: 
Se amesteca faina cu sarea si cu praful de copt. Se adauga praful de chili si condimentele uscate. Am avut la indemana ierburile uscate insa foarte bine se pot adauga toate acestea proaspete, ar fi chiar mai indicat.
Separat bateti ouale si amestecati apoi cu iaurtul pana se incorporeaza bine. Se toarna peste ingredientele uscate si se mai amesteca putin. Acum un aspect important de mentionat este faptul ca eu am pus aluatul in forme dupa care am presarat deasupra mozzarella taiata cubulete, insa va sugerez sa puneti mozzarella mai degraba in compozitie si pe urma asezati aluatul in forme pentru ca altfel veti pati ca mine, respectiv branza se va topi si nu mai ramane mare lucru din ea, in plus nici gustul nu se simte atat de bine...
Dupa ce aluatul se omogenizeaza, asezati in forme cate 3 linguri (de inghetata) si presarati apoi cu seminte de susan si seminte de dovleac. Puteti opta si cu semintele la fel ca si cu mozzarella sa le adaugati direct in aluat.
Introduceti in cuptorul incalzit la 190 de grade pentru 20 de minute.









Have a Nice Salted Muffin!

5 comentarii:

  1. Cum am vazut poza pe FB m-am indragostit de ea :P
    Am salvat si abea astept sa incerc reteta ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Angela. Spor la cooker-it ;).

    RăspundețiȘtergere
  3. imi plac...mai ales ca am si eu formele acelea!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie imi plac mult briosele sarate, sunt perfecte si pentru copilasi :) Fur si eu una de la tine, cu tot cu chili ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar ca sunt bune si pentru copilasi si poti insera ingrediente sanatoase care par mai atractive intr-o briosa frumos colorata si decorata ;). Succes!

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri