marți, 28 august 2012

Chocolate fondue & Lavander


Imi face deosebita placere ca am ocazia de a participa la concursul-proiect Dulce Romanie initiat de Mihaela ~ De prin lume adunate, care imi ofera sansa sa folosesc un ingredient ce-mi place la nebunie: Lavanda. Marturisesc ca in ultima perioada, ma "intalnesc" tot mai des cu aceasta plata incantatoare, aromata, intens parfumata, inclusiv am plantat-o insa nu-mi dau seama prin ce minune / eroare, n-a dat roade, insa nu ma dau batuta, voi mai incerca si la anul.
De curand am primit cadou, un set frumos pentru chocolate fondue, pe care abia am asteptat sa-l pot folosi dar intr-o combinatie mai traznaie, nu doar sa trantesc acolo niste fructe si gata, ci sa fie si un artificiu la mijloc. Si m-am tot gandit si iar m-am gandit si deodata a incoltit ideea in minte: e perfect... mi-am zis, lavanda combinata cu chocolate fondue, pfoai, va iesi ceva de vis... Zis si facut!

Apropo, Stiati ca ... Lavanda isi face simtita prezenta si in timpul noptii prin parfumul ei si are proprietati linistitoare si antiseptice. Lavanda se potriveste oricarei gradini unde poate profita din plin de soare. 
Are proprietati sedative, antispastice, hipotensoare, carminative, diuretice si sudorifice. De asemenea, lavanda reduce inflamatiile şi grabeste procesul de cicatrizare a ranilor. O cana de infuzie preparata dintr-un amestec de plante: flori de lavanda, de tei, de sulfina si de captalan (cate o lingurita din fiecare) este recomandata de doua ori pe zi, persoanelor depresive. 
La fel de eficienta este terapia interna cu infuzii, cu ulei volatil si cu miere in afectiunile respiratorii (gripa, bronsita sau tuse convulsiva) care se asociaza cu tratamentul extern: se fac inhalatii cu ulei de lavanda in amestec cu apa calda. In afectiunile aparatului urinar (colica, cistite) sunt indicate tinctura si uleiul volatil, asociate cu baile calde de sezut.

Asa si acum sa trecem la treaba. 

Aveti nevoie de foarte putine ingrediente, practic pentru fondue folositi doar  ciocolata... amaruie in cazul meu (oricum ar fi de preferat o ciocolata de calitate), si lapte sau frisca lichida. De recomandat ciocolata amaruie deoarece in combinatie cu fructele dulci sau dulci-acrisoare, este perfecta. In rest, puteti fonda orice fructe sau alte bunataturi, ca de exemplu: capsuni (sunt cele mai indicate), struguri, prune uscate, smochine, banane, piscoturi, biscuiti, marshmallows (bestiala combinatia), caise confiate. Teoretic, este o reteta hilar de simpla, insa puteti face diverse variatiuni pe aceasta tema, depinde de gustul si imaginatia fiecaruia si eventual de eveniment, daca exista vreunul.

Ingrediente:
- 100 grame ciocolata amaruie maruntita;
- 160 ml lapte sau frisca lichida;
- 1 lingurita lavanda;
- caise confiate;
- struguri;
- prune (uscate);
- banane;
- piscoturi;
- marshmallows.


Preparare: 
Turnati laptele sau frisca intr-o craticioara si lasati la foc mic cateva minute pana incepe sa fiarba putin. Intre timp, taiati marunt ciocolata pe un fund de lemn. Luati laptele de pe foc si adaugati peste, ciocolata, dupa care amestecati energic compozitia pana la omogenizare. Trebuie sa obtineti o "crema" densa, nu foarte fluida. Daca considerati ca e prea fluida, mai adaugati putina ciocolata, insa totul trebuie sa se intample repede ca sa nu se raceasca laptele.


Pregatiti suportul de fondue, aprindeti lumanarea si turnati compozitia in suport.

 



Mai apoi inmuiati cu ajutorul furculitelor din dotarea setului, toate ingredientele pregatite, in cazul meu: caise confiate, struguri, prune ... de data asta n-am folosit prune uscate deoarece m-am trezit ca de fapt nu mai aveam "pe stoc", banane, piscoturi, marshmallows. Presati apoi cu putina lavanda sau puteti adauga in fondue si amestecati in compozitie. Sau puteti alege alt artificiu ca sa aromatizati ciocolata: vanilie, rom, menta.

Chocolate fondue & lavander
Chocolate fondue


Chocolate fondue & lavander

 Este absolut magnifica asocierea ciocolatii cu lavanda, devine aromatica, exotica.



...
Si ... Pièce de résistance.

Chocolate fondue

 Savurati din plin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Asterneti aici sugestii si pareri