joi, 6 septembrie 2012

Sparanghel crocant cu pancetta a la Jamie Oliver

Acest preparat m-a determinat sa-l urmaresc indeaproape pe Jamie Oliver. Desi... n-a fost primul preparat pe care l-am testat din portofoliul lui Jamie, am incercat unele mult mai indraznete si cu batai de cap. Insa cu preparatul de fata, s-a intamplat odata de Craciun, cand am primit cadou una din cartile lui cu retete. Mi-a cazut ochii prima si prima data pe acest preparat si am zabovit si l-am studiat si la scurt timp l-am si preparat. Este  simplu si totusi cu nota ei de "entuziasm" si noutate caracteristica autorului. Am mai incercat si alte retete din aceeasi carte si chiar de pe site-ul lui, sau show-urile televizate, insa pe aceasta am repetat-o si probabil ca nu va fi pentru ultima data. E practic si la indemana de pregatit, asta daca ai noroc sa gasesti sparanghel la supermarket, nefiind tocmai accesibil ca si pret, insa merita s-o faci vedeta culinara a serii macar o data. Vei primi complimentele de rigoare de la invitatii tai, garantat! Sau poti sa-l plantezi daca te incumeti insa nu-i o treaba foarte usoara, respectiv, va trebui sa rabzi cam trei ani sa te poti infrupta din pretioasa leguma deoarece recoltarea se face de-abia dupa trei ani de la sadirea coroanelor.
Asadar, sa va povestesc cum se prepara cu pancetta.


Ingrediente:
- 10 fire de sparanghel;
- 4-6 oua de casa fierte moi;
- 200 grame pancetta;
- o lingura ulei de masline;
-  sare si piper dupa gust.



Mod de preparare:
Pentru inceput, am pus la oparit sparanghelul, cam 3-4 minute in apa clocotita asa doar pentru linistea mea ca voi inlatura pe cat de mult posibil, orice urma de microbi, bacterii si alte cele ramase pe ele...
Apoi am infasurat lastarii de sparanghel intr-o felie de pancetta, lasand varfurile descoperite, dupa care le-am asezat intr-o tava ceramica, sau puteti alege un vas de sticla si presarati cu putin ulei de masline.
Introduceti tava in cuptor la 220 grade, pentru 20 de minute pana cand pancetta devine crocanta.
Pana se coace sparanghelul, puneti la fiert ouale in apa clocotita cu putina sare pentru 3 minute. Le scurgeti si le curatati pe jumatate, iar apoi le asezati in suportul de ou. Adaugati sare si piper.
Serviti sparanghelul inmuiat in ouale moi.


Puteti servi ca si aperitiv, la mic dejun, ca si gustare sau chiar si la o petrecere, trebuie doar sa mariti cantitatile in functie de numarul de invitati sau participanti la masa.

Serviti cu pofta!

2 comentarii:

Asterneti aici sugestii si pareri