marți, 6 noiembrie 2012

Tort de ciocolata cu toping de After Eight

Saptamana trecuta pe 1 Noiembrie mi-am sarbatorit ziua de nastere, ocazie cu care m-am intrecut pe mine mesterind un tort cu care sa-mi impresionez invitatii. Daca farfuriile au ramas goale dupa ce i-am servit pe toti cu tort, pe semne ca mi-a iesit figura. Am incercat s-o tin cat mai simplu, insa cu toate aceste eforturi, in final am explorat, combinat si a iesit mai complex decat am gandit tot procesul, cu cel putin o saptamana inainte. 
Cand eram copii, mami ne pregatea intotdeauna tortul cand ne sarbatoream ziua de nastere si de fiecare data era din ce in ce mai upgradat, mai complex, mai bun, mai frumos decorat, cred ca am mostenit de la ea darul de a creea, reinventa si mereu sa adaug ceva nou aceleiasi retete. Ca sa retraim acele momente din copilarie, am ales sa decorez tortul cu mama mea, just like old times. Am supravegheat-o indeaproape, asa cum faceam si cand eram copii, si am lasat-o sa se joace cu decorul final ca sa-si lase si ea amprementa asupra tortului meu. La final ne-am privit amandoua opera cu satisfactie. 
Oricat am intors lucrurile pe toate fetele, si oricat m-am gandit ce ingrediente inedite si combinatii nemaintalnite sa folosesc, am ajuns in final la concluzia ca tortul de ciocolata este cel mai festiv, mai impunator si mai potrivit pentru o aniversare. Mi-au iesit exact clasicul numar de felii, respectiv 12 si mi-au ajuns la fix, daca nu mai pun la socoteala faptul ca as mai fi poftit cateva felii si dupa trei zile.
Am pregatit cu o zi inainte de eveniment toate cele insirate mai jos, pastrand pentru ultima zi decorul final cu A8.
Ingrediente pentru blat:
- 200 grame ciocolata neagra 70% cacao;
- 125 grame frisca lichida;
- 100 grame zahar brun;
- 100 grame zahar alb;
- 1 plic zahar vanilat de Bourbon;
- 200 grame faina alba;
- 2 lingurite (de cafea) praf de copt;
- 1 praf de sare;
- 60 grame unt;
- 5 oua de casa;
- 250 grame iaurt grecesc;
- 2 linguri goji;
- 150 grame migdale macinate;
- 2 linguri dulceata de zmeura si afine;
- 2 linguri crema de nuci macadamia.
 
Ingrediente pentru glazura:
- 430 grame mascarpone; 
- 350 grame frisca lichida;
- 120 grame zahar pudra;
- 1 plic zahar vanilat de Bourbon;
- 1 cutie de ciocolata After Eight.
Mod de pregatire
Pentru blat am folosit o tava detasabila de 26 cms pe care am uns-o cu unt si am presarat faina. Recomandarea mea este sa coaceti compozitia pentru blat in doua tavi, sau pe rand, altfel o sa stati mai bine de o ora sa paziti cuptorul asa cum am facut eu, deoarece m-am incapatanat sa coc toata compozitia intr-o singura tura.
Intai de toate, incepeti cu ciocolata rupta in bucatele, sau daca folositi Schogetten le gasiti gata rupte, pe care trebuie s-o topiti la bain-marie impreuna cu frisca amestecand continuu pana se topeste si devine ca o crema. Atentie insa la apa care nu trebuie sa atinga oala in care se afla ciocolata si frisca, apoi lasati sa se raceasca 5 minute. Pregatiti intr-un bol, faina cernuta, praful de copt si praful de sare. Intr-un alt bol amestecati ouale cu untul, zaharul alb si brun si zaharul vanilat peste care turnati apoi compozitia de ciocolata si frisca dupa ati lasat-o la racit cateva minute si continuati sa le omogenizati cu telul.
Incorporati incet toate ingredientele uscate cu cele umede, turnati si iaurtul si amestecati cu mixerul la viteza medie, marind viteza treptat, pana la perfecta omogenizare, aproximativ 3 minute. La final se adauga goji spalate in prealabil si sterse cu un servet de bucatarie, precum si migdalele macinate. Mixati inca un minutel.
Se incalzeste cuptorul la 175 de grade si lasati blatul la copt pentru 35-45 de minute, testand spre final cu scobitoarea pana obtineti blatul potrivit.
Pentru glazura amestecati zaharul pudra si zahar vanilat cu mascarpone pana devine o crema luminoasa si densa, iar separat bateti frisca, dupa care o amestecati usor cu crema de mascarpone. De recomandat este sa scoateti din frigider inainte cu cateva ore toate ingredientele pentru a incepe lucrul cu ele la temperatura camerei.
Lasati crema de mascarpone la frigider pentru 3-4 ore pentru ca veti avea nevoie de o crema consistenta pentru a putea orna blatul.
Intre blaturi am pus pe o parte dulceata de zmeura si afine, iar pe cealalta parte crema de nuci macadamia. Daca nu aveti dulceata de zmeura si afine, puteti folosi alta dulceata dulce-acrisoara, ar fi minunata o dulceata de merisoare. Crema de macadamia am gasit-o intr-un supermarket undeva in Europa, iar la noi nu cred ca o veti gasi, insa o puteti inlocui cu o budinca de vanilie sau pur si simplu cu crema de mascarpone.
Jucati-va cu ciocolata After Eight dupa pofta inimii caci aveti din plin intr-o cutie, si il putea modela precum doriti, ba chiar va mai ramane si la cafeaua de dimineata.
Savurati deliciul ciocalatii negre si a celei After Eight a carei combinatie va da o nota de eleganta si finete tortului. Va las in compania ei pana saptamana viitoare cand voi reveni cu o alta reteta de tort pentru a doua tura de musafiri din weekendul ce urmeaza.
Aici mi-am infipt coltii de ... metal.

 

7 comentarii:

  1. La muuulti ani!! Tortul arata super, sectiunea e minunata, iar gustul cred ca e desavarsit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos, Paula :). Da, a fost minunat si s-a terminat foarte repede :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multa sanatate si feiricre iti doresc, La Multi Ani!!!
    Cat despre tortul de cioco...nu l-as da ptr nici un alt tort sofisticat, este THE BEST! :)
    Delicios, felicitari, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos Angela pentru urari! :) Si da, chocolate cake este the best! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani Daciana!!! Un mic sfat..m-am uitat fugitiv peste ingrediente si parerea mea e ca ai pus foarte mult zahar in crema de mascarpone.. eu pun 1-2 linguri atat. Va fi dulce din cauza ca frisca e dulce deva. Incearca si sai sa te convingi:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Bianca. De obicei nu folosesc mult zahar ca nu prea agreez zaharul, unde se poate si cat se poate, il evit. Aici fiind 430 gr mascarpone si frisca peste 300 grame, am zis sa pun macar 125 grame zahar dar o sa incerc sa pun si mai putin. Multumesc pentru sfat ;). Pupici.

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri