miercuri, 31 iulie 2013

Dulceata de cirese negre cu rom si scortisoara


Daca nu ati incercat vreodata dulceata sau gem cu mirodenii, a venit timpul sa o faceti caci veti fi impresionati de invazia de arome placute pe care scortisoarele, romul si pimento le-au imprimat in dulceata de cirese.
Nu sunt fan inversunat al gemurilor de pus pe iarna pentru ca in general proportia de zahar-fruct este de 1:1 ceea ce-mi displace la maxim, fiindca nu-mi place zaharul in cantitati industriale, pentru ca este toxic. Apoi nu-mi place sa fac dulceata pentru ca prin fierbere, fructele isi pierd din vitamine si atunci prefer sa pastrez fructele la congelat si ma folosesc de ele in stare mai pura. Partea buna cu dulceata de cirese negre este faptul ca necesita un minim de adaos de zahar pentru ca fructul in sine este foarte dulce. Un alt motiv pentru care am ales dulceata din cirese negre (sau amare cum s-ar mai denumi, desi sunt mega-dulci), este pentru ca imi ofera ocazia de a adauga condimente in dulceata.
Condimentat cu dulce merge perfect si nu puteam rata ocazia asta, cu toate ca n-am prea apucat la cirese negre cat as fi vrut sa profit de ele, ca au disparut din piata pe cand m-am intors din concediu.
Ingrediente:
- 1 kg cirese negre;
- 150 grame zahar brut din trestie de zahar; 
- 15 ml esenta de rom;
- 1 baton de scortisoara;
- 3 boabe pimento;
- zeama de la o lamaie.


Mod de preparare:

1. Ciresele se spala cu apa din abundenta si se scot samburii. Ciresele stricate se arunca.
2. Se pun intregi intr-o oala (de 2-3 litri) si se stoarce peste ele zeama de la lamaie.
3. Se amesteca si se adauga esenta de rom, batonul de scortisoara si boabele de pimento.
4. Se adauga zaharul si se amesteca in continuare.
5. Se lasa la fiert la foc mic pentru aproximativ 1 ora sau pana cand zeama care o lasa ciresele devine mai groasa.
6. Se amesteca din cand in cand, iar spuma acumulata se indeparteaza. Oala se retrage de pe foc.
7. Pana se fierbe dulceata, sterilizati borcanele spalate in avans. Asezati intr-o tava un prosop de bucatarie umezit peste care puneti borcanele si capacele. Lasati la cuptorul incins la 200 de grade pentru 20-25 minute.
8. Turnati dulceata in borcane si rasturnati-le, pastrandu-le la caldura sub o patura pentru o zi.
9. Nu am folosit conservati caci nu sunt adeptul si credeti-ma pe cuvant ca nu s-a stricat niciun borcan de dulceata vreodata. Borcanul deschis se pastreaza la frigider, iar borcanele sigilate se pot pastra in camara.




 Se vede clar ca mi-a placut enorm dulceata de cirese, n-am contenit sa-i fac poze... pana s-a terminat filmul ... ha ha...




Savurati o dulceata de cirese aromata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Asterneti aici sugestii si pareri