vineri, 28 iunie 2013

Inghetata de vanilie cu lime si sos de anason


Desi vremea nu e foarte prietenoasa si ne-a taiat elanul voios de a merge la plaja, oferindu-ne cateva zile ploioase sanatoase, eu nu-mi pot stapani pofta de inghetata. Zilele trecute am mancat o inghetata la cornet din lapte batut si lamaie si mi s-a parut foarte ingenioasa combinatia dar si gustul a fost desavarsit si e una dintre acele arome care iti raman intiparite in minte si te indeamna sa le mai incerci iar si iar.

Cum mai tot timpul prefer sa pregatesc acasa (daca este cu putinta si la indemana) decat sa iau produsul finit de pe rafturile din magazin, am incercat sa improvizez ceva similar si ca sa nu fie prea acra, am combinat inghetata cu un sos de miere cu anason. Ca sa nu mai lungesc vorba cu introducerea, trec la prezentat reteta, cu o singura sugestie zic eu, de tinut cont: sa folositi oua de casa caci sunt de neegalat. Dovada va fi urmatoarea postare unde ouale de casa si-au spus cuvantul in mod hotarator.



Ingrediente:
- 3 galbenusuri;
- 1 lime, zeama si coaja;
- 1 pastaie de vanilie;
- 200 ml frisca lichida sau smantana de 30%;
- 4-5 linguri de miere + 1 lingura pentru sos;
- 500 ml iaurt grecesc;
- anason.


Mod de pregatire:
1. Se pregateste pe foc o cratita in care se pune frisca si pastaia de vanilie despicata. Se scot cu varful unui cutit semintele din interiorul pastaii si se adauga in cratita. Lasam sa dea in clocot si retragem de pe foc, punem capacul si lasam sa se patrunda bine aroma de vanilie in frisca, pentru cateva minute.
2. Galbenusurile se amesteca bine cu mierea si coaja de la lime. Dupa incorporare, se adauga si zeama de la o jumatate de lime.
3. Punem din nou pe foc frisca si vanilia, adaugand treptat si galbenusurile. Se amesteca si se lasa la foc mic pana se ingroasa putin.
4. Se retrage de pe foc si se lasa la racit. 
5. Se adauga iaurtul si se amesteca pana se incorporeaza. 
6. Se pune intr-un recipient si se lasa in congelator pentru cateva ore.
7. N-am respectat partea cu mixatul din jumatate in jumatate de ora, conform retetei de baza, pentru ca n-am mai avut timp, insa inghetata a iesit oricum gustoasa, cremoasa si fara firicele de gheata.
8. Pentru sos se lasa un fruct sau doua de anason in miere pentru cateva ore, iar inghetata se serveste cu acest sos aromat.





 Have a cup of vanilla and lime ice cream!

Un comentariu:

Asterneti aici sugestii si pareri