duminică, 3 martie 2013

Praline cu mango confiate si ienibahar


De 1 Martie, m-am gandit ca ar fi potrivit sa pun in practica o pasiune de-a mea si fixatie de demult de a face praline si ciocolati cu condimente. Ca sa nu sar calul prea mult din prima, am folosit doar un singur condiment pentru inceput, insa am aromatizat ciocolatelele, cu mango inmuiate in lichior Cointreau. Ca sa fie si mai placuta creatia, am asociat-o cu un dar de martisor pentru mine si fetele din jurul meu care vor avea ocazia sa deguste primele mele praline condimentate.
Le voi darui un martisor dulce si aromat si le vom devora pe toate pana la epuizare (a) pralinelor, nu a fetelor.
Principiul de baza al prepararii, l-am preluat de aici, insa am deviat putin de la reteta pe parcurs. Din graba, din excel de zel sau din ne... fasta intamplare, am combinat baza pralinelor cu ganache-ul. Sau poate din cauza ca nu am respectat intocmai reteta? Am tot amestecat baza impreuna cu ganache-ul si pana la urma mi s-a parut o idee buna si am vrut sa vad ce iese, si mi-a placut rezultatul. Ba chiar mi-au iesit cateva cu textura de fugde, de fapt daca ar fi sa definesc rezultatul final, as zice ca a iesit un fel de praline-bomboane-fudge, dar tare tare bune. A fost o combinatie de arome: cafea cu mango, ciocolata si ienibahar. Nespus de placuta aroma, chiar daca aspectul n-a fost cine stie ce, insa la capitolul praline vreau sa-mi imbunatatesc cunostintele, si apropo daca stiti vreo carte sau alta sursa de invatare, m-as bucura tare sa aprofundez subiectul.
Inainte sa va povestesc cum s-au petrecut lucrurile in bucataria mea, lasand deoparte haosul si vasele murdare adunate de dupa, sa va spun cateva cuvinte despre Ienibahar



Stiati ca ... Ienibaharul este un arbore tot timpul verde, originar din Jamaica, fiind cunoscut si sub numele de pimenta, piper jamaican sau piper cu aroma de cuisoare. Are un gust iute si aromat, o combinatie intre cuisoare, nucsoara si scortisoara. Este indicata folosirea boabelor intregi deoarece isi pierde repede aroma. Se foloseste pentru aromatizarea pestelui, marinarea carnii de porc sau de oaie, sau la prepararea muraturilor alaturi de hrean si piper. Este unul dintre ingredientele care se gasesc in curry.
 Ingrediente pentru 25-30 de bucati:
- 100 grame ciocolata neagra 70% cu aroma de cafea;
- 100 grame cicolata cu lapte;
- 100 grame ciocolata alba;
- 1 lingurita ulei de masline;
- 4 linguri frisca lichida;
- 25 grame mango confiate;
- 10 grame ienibahar macinat;
- lichior Cointreau;
- forma de praline din silicon.

 




Mod de pregatire:
Ciocolata cu aroma de cafea impreuna cu ciocolata cu lapte, se rup bucatele si se pun intr-un bol la bain-marie la care se adauga 1 lingurita de ulei de masline, avand grija ca apa care intre timp clocoteste, sa nu atinga bolul. Reteta originala cere 30 grame de unt la 300 grame ciocolata topita, insa eu am optat pentru ulei pentru a da luciu. Oricum si untul este un ingredient optional. Se amesteca continuu cu o spatula de silicon pana se topeste ciocolata, si pe urma conform instructiunilor, am pus-o la congelator pentru cateva minute, dupa care inapoi pe aburi pana se topeste iar. 
Pana sta ciocolata la congelator, se pregateste ganache-ul astfel: ciocolata alba se rupe bucati si se topeste la baine-marie. Se adauga frisca lichida si se amesteca pana se topeste ciocolata. Mango confiate se lasa in lichior pana se pregatesc toate cele de mai sus. Apoi se scurg de lichior, se arunca in ciocolata si se amesteca pana la perfecta omogenizare. Puteti pastra si lichiorul daca va place. Am gasit mango confiate de sarbatori si am tot folosit-o deja in doua ture de panettone, la cereale si acum la praline si inca tot mai am. Noroc ca expira doar in mai, pana atunci ii mai gasesc vreo utilitate, cu siguranta.
Pregatiti formele si puneti in fiecare patratel sau inimioara, cate un praf de ienibahar, obtinut prin macinarea boabelor intregi cu rasnita.
Se toarna in forma mai intai ciocolata neagra sau cea cu lapte depinde ce alegeti, apoi o lingurita de ganache si la final acoperiti iar cu ciocolata neagra si introduceti la congelator din nou pentru 15 minute. Cat timp umpleti formele, tineti ciocolata pe aburi ca sa nu se intareasca pana se finalizeaza procedura de umplere. Se ia din congelator, se scot din forme si se pun in hartiute speciale pentru praline. 
Se servesc in gasca cu fetele la un pahar de vin rosu si multa voie buna.


Savurati dulcele Martisor!


4 comentarii:

  1. Ce frumusele si ce gust bun trebuie sa aiba.O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata martisoarele tale...si mmmm, sigur sunt super delicioase!! Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Niciodata nu m-as fi gandit la aceasta combinatie :P tare as mai gusta si eu o pralina :D
    Pupici

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri