duminică, 16 iunie 2013

Briose caramel cu glazura din marzipan


Viteza luminii, maratonul intelectual, tensiune maxima si extrem de putin timp liber. Asa as caracteriza ultimele doua saptamani din viata mea care s-au scurs la fel de repede ca si modul de lucru impus in aceasta perioada... la servici evident, insa inevitabil si in viata de zi cu zi (daca mi-a mai ramas ceva dupa 12-13 ore de munca intensa, plus weekendurile). La stilul de viata fugar si generator de stres ne-a condus tehnologia si setea de a avea: bani, cariera, avere, masini, case, doar ca uitam de un lucru mai important decat toate: timpul liberul. Da, timp liber pentru relaxare, pentru savurarea unei prajituri in tihna, pentru admirarea unei flori, a unui camp de grau incoltit, a unui apus de soare. A nu se intelege gresit: nu eu mi le doresc cu inversunare, sunt doar o piesa in toata alergarea asta dupa avutie.
Briosele nu le-am facut in acest rastimp, ci inainte sa intru in saptamanile de stres si hotomane de timp, asa ca am apucat doar azi sa le postez.

Am incercat o glazura mai neobisnuita: am amestecat ciocolata topita cu marzipan. Mi s-a pus mie pata in ultima vreme pe marzipan. De cand cu invazia de fondant din toate partile, am vrut sa-mi demonstrez mie in primul rand ca si marzipanul mai poate fi folosit si macar mai e si comestibil pe deasupra. Sigur, dincolo de gust e si partea artistica a fondantului cu care sunt pe deplin de acord.


Ingrediente pentru 18 briose:
- 100 grame zahar alb;
- 100 grame zahar brun;
- 2 linguri de apa;
- 2 oua de casa;
- 1 lingurita extract de vanilie;
- 100 ml lapte;
- 2 linguri iaurt grecesc;
- 60 grame unt;
- 220 grame faina alba;
- 1/2 lingurita praf de copt;
- 15 grame fistic maruntit.

Ingrediente pentru glazura:
- 100 grame ciocolata neagra;
- 75 grame marzipan Dr. Oetker;
- 55-65 ml frisca lichida;
- sofran.


Mod de pregatire:
1. Zaharul se caramelizeaza intr-o tigaie cu 1-2 linguri de apa. La inceput lasati la foc mic, dupa care cand incepe sa se caramelizeze, dati la foc mediu. 
2. Se retrage tigaia de foc dupa ce s-a caramelizat zaharul si se adauga laptele, amestecand foarte repede sa nu se intareasca caramelul.
3. Se lasa deoparte caramelul si se amesteca galbenusurile cu extractul de vanilie, apoi se adauga iaurtul si se amesteca din nou.
3. Untul la temperatura camerei, se amesteca cu galbenusurile pana se obtine o crema. Se poate folosi mixerul.
4. Peste aceasta compozitie se adauga caramelul si faina cernuta impreuna cu praful de copt, adaugand in mai multe reprize. 
5. Se adauga in final fisticul maruntit si se amesteca pana se incorporeaza bine toate ingredientele.
6. Albusurile se bat spuma si se incorporeaza incet in aluat.
7. Se incalzeste cuptorul la 180 de grade, se pregateste tava cu briose, se toarna compozitia in forme si se lasa la copt pentru 40 de minute.
8. Pentru glazura: se topeste la bain-marie ciocolata bucatele si marzipanul in bucati mici.
9. Dupa ce s-au racit briosele, se adauga glazura si se presara cu putin sofran deasupra.





Have a caramel cupcake and relax...


Din acelasi aluat + o crema de caramel ravasitor de gustoasa, am pregatit cake pops pentru un eveniment. Pacat ca nu am putut musca din ele sa vedeti ce culoare superba au (aveau...). Poate intr-o postare viitoare va voi dezvalui si reteta.

Un comentariu:

Asterneti aici sugestii si pareri