luni, 10 septembrie 2012

Inghetata din ciocolata de casa alba


Am trei cuvinte de spus despre inghetata din ciocolata alba de casa pe care am nascocit-o intr-o seara tarzie de septembrie: mirifica, dulce, cremoasa, racoroasa, foarte dulce... Ei bine, stiu ca deja am depasit cele trei cuvinte dar m-a luat valul, la fel cum m-a luat valul si atunci cand am devorat-o impreuna cu cornetul in care ii sedea atat de bine, pfoai dar tare buna a fost...
Si daca tot e cald si vara s-a decis sa mai zaboveasca pe la noi inainte sa plece in tarile calde, am zis sa mai fac o tura de inghetata homemade. Mi se facuse dor si de inghetata, si de o prajitura buna dar si de ciocolata, asa ca am facut-o lata combinand ceva din toate si a rezultat o ciocolata alba de casa ... inghetata. 
Trebuie sa va marturisesc ca eu am folosit mai mult zahar decat in lista de ingrediente furnizata mai jos, respectiv 250 grame, insa inghetata a iesit extrem de dulce, cel putin pentru mine, insa tot delicioasa a fost si asa super-dulce. Oricum in combinatie cu fructul pasiunii a fost ideala... foarte dulce comnbinat cu acrisor... demential!


Ingrediente:
- 500 grame lapte praf;
- 6 oua de casa;
- 200 grame zahar brun;
- 200 ml lapte;
- 250 ml apa (plata);
- 1 baton de vanilie;
- 2 lingurite esente de vanilie;
- 2 smochine;
- 4 fructul pasiunii;
- 6 cornete de ciocolata, tip cupa.



Mod de preparare:
Pregatiti intr-un bol galbenusurile si le "innebuniti de cap" cu mixerul 2 minute, dupa care adaugati laptele si mai mixati inca 3 minute. Pe urma adaugati apa si mai mixati, iar apoi turnati, putin cate putin, laptele praf si amestecati in continuare pana dispar cocoloasele. 

Urmatorul pas este sa bateti albusurile spuma, separat intr-un alt bol si sa adaugati zaharul, esenta de vanilie si batonul de vanilie pe l-ati despicat in doua si din care ati scos miezul cu ajutorul unui cutit.
Turnati compozitia de albusuri peste cea de lapte praf si galbenusuri si amestecati incet pana se omogenizeaza toate ingredientele. 
Pastrati la congelator pentru 4-5 ore.
Serviti inghetata in cornete tip cupa. Scobiti interiorul fructului pasiunii si turnati peste inghetata. Apoi feliati smochinele si le asezati deasupra.


Serviti cu pofta...dar fara excese!

2 comentarii:

  1. Cred ca e o combinatie buna, si-mi place ca ai folosit ciocolata de casa ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, e perfecta... dulce cu acrisor si foarte interesanta cu ciocolata de casa... alba.

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri