duminică, 10 martie 2013

Budinca de orez cu prune uscate


Rasfoind din nou Cartea de bucate a Silviei Jurcovan, mi-au cazut ochii pe Budinca de orez cu prune uscate. Nici nu visam ca va fi atat de gustoasa, doar se stie ca nu prea imi place sa gatesc retete traditionale si daca le fac, sigur le reinventez. Ei bine, a iesit senzational de buna, moale, pufoasa, si de minune s-a potrivit cu siropul de caramel de la final. Reteta originala a suferit mici modificari, atat budinca, cat si siropul de caramel, putin de tot am simplificat-o insa rezultatul nu-l pot descrie in cuvinte. De vis! In aceeasi cartulie, am zarit si budinca cu mere sau alte fructe care suna absolut demential si ma bate gandul sa o incerc si pe asta. Prunele uscate le-am mai folosit in trecut intr-un sos langa cotletul de porc, apoi le-am dat si prin ciocolata topita cu alta ocazie, insa budinca de fata n-ar fi fost atat de gustoasa fara prunele uscate. Oare ce mai urmeaza sa pregatesc cu prune uscate? Any ideas?

 

 

Ingrediente:
- 175 grame prune uscate;
- 125 grame orez alb;
- 1/2 lingurita de sare;
- 100 grame unt + 25 grame pentru sirop;
- 100 grame zahar pentru budinca + 120 grame pentru glazura de caramel;
- 1 pastaie de vanilie;
- 4 oua de casa;
- 30 grame faina;
- 1 cuisoara;
- 2 bucatele de scortisoara.


Mod de pregatire:

Prunele uscate se spala bine, se lasa la inmuiat pentru 2-3 ore sau peste noapte ca sa se hidrateze, iar a doua zi se fierb in apa clocotita pentru 2 minute impreuna cu bucatile de scortisoara si cuisoara. Nu aruncati apa in care s-au fiert prunele, doar indepartati mirodeniile. Orezul se spala si se pune la fiert in 625 ml apa, inclusiv apa in care s-au fiert prunele, la care se adauga pastaia de vanilie si sarea. Se lasa la foc mic pana scade apa de tot si se lasa apoi sa se raceasca. Se scoate pastaia si se pastreaza deoparte, se despica cu varful unui cutit si se extrage esenta. Albusurile se bat spuma, se adauga zaharul si esenta de vanilie si se bat cu mixerul pana capata volum. Orezul racit aproape de tot, se amesteca cu untul, galbenusurile, prunele scurse si sterse de zeama, faina si la final se adauga usor si albusurile, amestecand de jos in sus cu grija. Se varsa intr-o oala unsa in prealabil cu unt si tapetata cu faina. Eu am folosit trei mini-tavi de copt si am obtinut 3 budinci mai mici, insa se preteaza foarte bine intr-o oala/ cratita si astfel se obtine o budinca mai mare, de tipul unui tort.
Se introduce in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 35 de minute. Dupa coacere, se rastoarna pe un platou sau o farfurie mai mare.
Pentru sosul de caramel, se pune intr-o tigaie zaharul si se caramelizeaza, apoi se stinge cu 200 ml apa fierbinte, iar la final se adauga untul si se amesteca repede.
Budinca se serveste rece presarata cu sosul de caramel cald.


 Ne-a placut atat de mult budinca asta, ca i-am facut o gramada de poze.








Serviti cea mai delicioasa budinca de orez de pe planeta!

Un comentariu:

  1. As servi cu siguranta, daca ai fi mai aproape :P
    Pana atunci nu-mi ramane decat sa incerc si eu reteta :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri