miercuri, 5 decembrie 2012

Cuib de viespe cu nuci si merisoare

Reteta de cuib de viespe o am de la bunica unei prietene, a carei prajituri mereu sunt atat de perfecte, cu un aspect impecabil si uimitor este faptul ca le face din ochi, fara sa masoare cantitatile. Unitatea de masura pe care mi-a dat-o pentru reteta de cuib a fost lingura pentru toate ingredientele folosite si bineinteles, cateva trucuri pentru ca aluatul sa devina moale si usor de manuit, iar in final reusita sa fie deplina si sa ne delectam cu un platou mare de cuiburi de viespe pufoase si cu un gust desavarsit.
Ar  putea oricand concura cu orice bucatar sef, are o maiestrie de nestavilit, desigur ca si experienta are un cuvant de spus aici, dar priceperea si daruirea cu care le face, sunt de neegalat. Am emotii ce parerea ar avea daca i-as spune ca am schimbat putin reteta si am folosit merisoare pe langa nuci. Nu ma pot abtine, trebuie intotdeauna sa reinventez retetele, alfel n-as fi eu. De altfel au fost extrem de gustoase cu merisoare, combinatia de dulce-acrisor este oricand reusita. Bunicutele astea cum reusesc sa faca preparate atat de savuroase... Chiar m-am uitat in caietul meu de retete si mai am cateva retete si de la alte bunicute si matusi, pe care le-am scris si adunat de ani si ani de zile, se pare ca aveam in sange din copilarie treaba asta cu bucatareala...

 
Ingrediente:
- 2 oua de casa;
- 900 grame faina;
- 25 grame drojdie proaspata;
- 150 ml  lapte;
- 310 grame zahar;
- 120 grame zahar pudra;
- 100 grame unt sau margarina;
- 1/2 lingurita sare;
- 150 grame nuci macinate;
- 100-130 grame merisoare.
Preparare:
Incepeti prin a faramita drojdia intr-un bol la care se adauga putin lapte cat sa acopere drojdia, si un praf de zahar. Lasati la dospit pentru 15-20 de minute. Untul (50 de grame) se amesteca cu 150 grame zahar pana se topeste zaharul si se obtine o crema voluminoasa. Faina se amesteca cu drojdia, 150 grame de zahar, 50 grame unt si ouale, iar aluatul astfel obtinut se framanta bine, dupa care se lasa la dospit pentru 30 de minute. Dupa ce aluatul a dospit, se imparte in trei parti egale, la fel si crema de unt o portionati ca sa ajunga pentru trei parti de aluat.
Primul aluat se intinde cu sucitorul la un centimetru si se unge cu crema de unt peste care se presara nucile macinate si merisoare. Merisoarele le-am tinut in apa cam 10 minute inainte de a le presara peste aluat. Aluatul se face rulou si se taie cu grija sa nu se taseze prea tare, la distanta de doua degete.
Ungeti o tava cu ulei sau cu unt, sau folositi hartie de copt si intindeti cuiburile lasand distanta suficienta intre ele ca sa mai creasca pe parcursul procesului de coacere. Dupa ce le-ati asezat in tava, lasati inca 5 minute la dospit. Procedati la fel cu celelalte doua aluaturi, oricum va ramane timp sa le lasati si pe blatul de lucru pana se face tura anterioara. Dar pana atunci ar mai fi un amanunt de mentionat. Incalziti laptele si amestecati cu zaharul pudra, tineti pe foc pana se topeste zaharul, dar nu supraincalziti.
Reglati cuptorul la 185 grade si dupa ce s-a incalzit cuptorul, lasati exact 11 minute la copt dupa care retrageti din cuptor cuiburile si repejor turnati laptele usor incalzit intre spiralele cuiburilor de viespe, cam 3-4 linguri, iar astfel veti obtine un aluat extrem de pufos, usor umezit si moale. Reintroduceti tava in cuptor pentru inca 12-13 minute si cuiburile sunt gata.
 
 
Fiti cuminti ca sa vina Mos Nicolae si pe la voi!

4 comentarii:

  1. Sunt tare frumusele! Iau si eu cateva! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Daciana revin :) Te asteapta la mine pe blog un premiu ;)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc tare Paula, am citit ceva pe blogul tau... Sa-mi comunici doar daca am ceva de facut, in afara de multumiri :). Pup.

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri