joi, 12 septembrie 2013

Mini-cupcake cu crema de unt cu bezea elvetiana si merisoare


Tot ce mi-am dorit de la aceste briose este sa intruneasca minim doua conditii esentiale: sa fie aspectuoase dar si sanatoase si asta fara prea multe artificii, coloranti, ingrediente complicat de procurat si in special, realizabile in timp scurt. Daca am o problema pe lumea asta, aia e lipsa de timp. Dar sa revenim la briose, caci sunt un subiect mult mai placut, zic. Daca m-as pricepe la narat, mi-ar trebui vreo doua pagini sa descriu fantasticele briose pe care le-am copt in timp record, cu minim efort si ingrediente la indemana. Merisoarele cred ca m-au inspirat. Este pentru prima data cand intalnesc merisoare proaspete, cautam catina si am dat peste ele in piata. Am fost mega-happy desi, entuziasmata fiind, nici nu ma gandisem in acel moment care va fi destinatia lor.
M-a incantat ideea de a colora crema de unt cu un gust natural dar si gustos, iar merisoarele sunt mai mult de cat potrivite in acest cadru divin, atat ca aspect dar si din punct de vedere al combinatiei de arome. Dulcele bezelei cu acreala merisoarelor. Divin! Colorantul a picat din schema, si asta m-a bucurat enorm, caci aici tindeam: sa colorez cu ceva natural. Si iata ca se poate!
N-as vrea sa zabovesc prea mult si sa staruiesc cu vorbaria cand de fapt imaginile sunt cele care graiesc de la sine.


Ingrediente pentru 24 mini-briose (3.2 cms diametru):
- 150 grame faina alba sau integrala;
- 100 grame zahar brun brut;
- 1 plic zahar vanilat de Bourbon sau extract de vanilie;
- un praf de sare roz de Himalaya;
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu;
- 2 oua de casa;
- 100 ml iaurt grecesc;
- 85 grame unt (la temperatura camerei).

Pentru crema de unt cu bezea elvetiana:
-  2 albusuri;
- 90 grame zahar pudra;
-120 grame unt taiat cubulete (la temperatura camerei);
- un praf de sare;
- o gramajoara merisoare proaspete;
-  100 grame Almette cu aroma de capsuni.


Mod de preparare:

1. Se amesteca intr-un bol incapator, faina cernuta, sarea si bicarbonatul de sodiu.
2. Se mixeaza ouale, zaharul, zaharul vanilat, untul si iaurtul.
3. Ingredientele uscate se toarna treptat peste compozitia lichida si se mixeaza pana se incorporeaza.
4. Cuptorul se incalzeste la 180 de grade.
5. Compozitia se toarna in formele pentru briose (o lingura de inghetata este suficienta) si se introduc la cuptor pentru 20 de minute.
6. Dupa coacere, briosele se lasa la racit pe un gratar.
7. Cu ajutorul unei seringi de bucatarie, se insereaza crema Almette in briose, intepand din partea de sus a briosei. Atentie: a nu se insera prea multa crema, deoarece la presiune exista riscul sa crape briosa.
8. Pentru prepararea cremei de unt cu bezea elvetiana urmariti pasii aici, exceptand partea finala in care am aromat crema. In reteta de fata, am introdus in crema merisoare proaspete. Merisoarele se pot pasa pentru a usura sarcina pos-ului, de preferat este sa se foloseasca un dui cu deschizatura cat mai mare pentru ca merisoarele sa poata iesi cu usurinta.


And the winner is...


Have a fresh cranberry mini-cupcake!

5 comentarii:

  1. daca sunt cu merisoare...sunt mai mult decat perfecte! yam!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce facusi mai draga mea, pusasi Almete in crema? Pai mai bine puneai colorant :) Stiu ca se gaseste la pastai de vanilie din ala pudra, natural, si cica e foarte bun. In rest, nu pot sa zic decat ca ADOR MERISOARELE! Insa astea ale noastre nu sunt cranberries, sunt lingonberries. Don't ask, asa am gasit si io pe net, habar nu aveam! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Andie, crema de capsuni Almette am inserat-o in interiorul blatului cu o seringa speciala pentru prajituri. In crema de unt n-am pus Almette, Doamne Fereste! :). Ci doar merisoare si m-a incantat la maxim combinatia. Divina! Mai buna decat orice colorant si aspectuoasa pe deasupra ;)

      Ștergere
  3. Ah. Phew. Ca era pacat de crema, merisoarele alea, ce sa mai zic :) Haidi ti pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E drept! Am gresit ca nu am facut o poza cu sectiunea brosei, astfel nu mai era loc de indoiala :). Next time... :). Te pup si eu.

      Ștergere

Asterneti aici sugestii si pareri