duminică, 16 decembrie 2012

Quinoa Energy Bars


Quinoa este noua mea descoperire, prietena si aliata in straduinta mea de a ma hrani cat mai sanatos. Am folosit-o de aceasta data intr-un baton plin de ingrediente hranitoare, demne de luat in considerare pentru o reteta vegan si care inlocuieste cu brio pofta de dulce, caci are in compozitie migdale, fistic, merisoarele mult dorite si utilizate in atatea deserturi, dar nu numai, ciocolata si toate impreunate cu miere. Quinoa pe care am achizitionat-o eu de la un magazin cu produse naturiste, este expandat-organic, cu un aspect usor caramelizat si care nu necesita prajirea.
Stiati ca... Quinoa este mai bogata in nutrienti in comparatie cu alte cereale, contine amino-acizi si cantitati generoase de calciu, fosfor si fier? Poate fi intrebuintata ca si substituent al orezului sau al couscous-ului si pe semne ca si modul de pregatire este similar cu acestea. Poate fi consumata cu legume, ca si garnitura langa carnea de pui si puteti pregati si pilaf din quinoa. La fel, poate fi servita si la micul dejun fiind o sursa bogata in proteine, amestecata cu migdale, miere si fructe de padure.

 

Ingrediente:
- 2 cani quinoa expandata;
- 50 grame migdale maruntite;
- 20 grame fistic crud maruntit;
- 100 grame merisoare;
- 2 linguri seminte de susan;
- 60 grame chocolate chips (de decor) sau ciocolata maruntita alba si neagra;
- 4-5 linguri de miere sau sirop de artar.

Mod de pregatire:
Daca folositi quinoa gata prajita, treaba merge mult mai repede. Turnati cele doua cani de quinoa intr-un bol, adaugati migdalele si fisticul maruntite, merisoarele, 2 linguri de seminte de susan, iar la final bucatile de ciocolata. Eu am folosit bomboane de ciocolata de decor, de toate marimile si formele pe care le-am avut in camara. Se amesteca toate ingredientele si se adauga si mierea, se continua amestecarea pana omogenizarea tuturor ingredientelor. Asezati intr-o tava patrata sau dreptunghiulara hartie de copt si turnati compozitia. Tasati usor si nivelati dupa care se introduce la frigider pentru cateva ore. Se taie si se serveste cu cafea, ceai, lapte cu cacao sau suc de portocale.

Enjoy the healthy energy bar!

Un comentariu:

  1. va recomand sa consumati quinoa in primul rand din punct de vedere al proprietatilor pe care acestea le detine iar in al doilea rand pentru faptul ca modul de preparare este f usor (asemeni orezului), eu mi-am cumparat la cantitatea de 500g de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1680&denumire=Quinoa_ecologica_BIO_500g Recomand!

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri