sâmbătă, 30 martie 2013

Bomboane cu ciocolata, nuci si prune uscate


Cele mai gustoase bomboane de ciocolata pe care le-am gustat si facut vreodata!
M-a palit inspiratia intr-o sala de asteptare. Oamenii stau mult in salile de asteptare si isi pierd rabdarea si mai ales timpul, mie insa mi se intampla foarte des cand stau si astept si nu fac nimic sa creez, atunci imi vine inspiratia si uite asa s-au nascut si aceste bomboane, de fapt e un desert ce imbina mai multe ingrediente ce-mi plac enorm si pe care mi-ar fi placut sa le gasesc combinate intr-un singur produs. Marturisesc ca mi-a luat ceva timp sa-i gasesc denumirea potrivita.
Provocata fiind si de Paula, gazda lunii Martie a proiectului Dulce Romanie, care a ales cacaua si nucile ca si ingrediente vedeta pentru aceasta luna, am creat aceste bomboane de un deliciu magnific si de vis, cu cacao, nuci, prune uscate, migdale si seminte de susan macinate, glazurate cu un superb sos de caramel, numai bune de oferit in dar sau de servit musafirii de Paste. 
Cum in cele din urma m-am decis sa ma apuc de o dieta, m-am limitat la un desert in cantitate redusa, din care am gustat... vreo doua bucati, insa prietenii au fost cei mai norocosi, fiind incantati la maxim de bomboanele mele. Pentru o cantitate mai generoasa, va sugerez sa dublati (cel putin) cantitatile ingredientelor.

Ingrediente pentru 20 bucati:
- 2 lingurite seminte de susan macinate;
- un pumn de nuci, macinati plus doua nuci taiate marunt pentru glazura;
- un pumn de migdale macinate;
- 4 linguri de cacao neagra;
- 150 grame prune uscate taiate marunt;
- 80 grame biscuiti digestivi;
- 4-5 lingurite ulei de cocos;

Pentru glazura:
- 80 grame zahar brun;
- 1 lingura apa fierbinte;
- 40 grame unt 82 % grasime (la temperatura camerei);
- 25 ml frisca lichida.

Mod de pregatire:

1. Se macina in rasnita semintele de susan, nucile si migdalele.
2. Se pot macina tot in rasnita, sau intr-un blender si biscuitii digestivi.
3. Prunele uscate, se spala, se sterg bine cu un servetel de hartie si apoi se taie marunt.
4. Se adauga cacaua si uleiul de cocos.
5. Se amesteca bine toate ingredientele pana se incorporeaza.
6. Se formeaza intre degete bile mici, si se aseaza intr-o tava sau farfurie mare. Lasati la frigider pentru 30 de minute.
7. Pentru glazura pregatiti asa: puneti intr-o tigaie zaharul brun la foc mic, lasati pentru doua-trei minute pana incepe sa devina usor aurie, adaugati apa fierbinte si amestecati usor. Retrageti de pe foc cand s-a caramelizat si adaugati untul amestecand repede, si mai apoi frisca.
8. Turnati cate o lingurita pe fiecare bila si lasati sa se intareasca pentru 15 pana la 30 de minute.
9. Asezati in hartie de mini-muffin sau de praline.




Paste Fericit!

3 comentarii:

  1. Delicioase bombonele, iar prezentarea e super! Multumesc mult pentru reteta Daciana!

    RăspundețiȘtergere
  2. Beautiful blog! Definitely following now, stay in touch xx

    thedailysugar.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri