luni, 19 noiembrie 2012

Mousse de ciocolata cu dovleac si fleur de sel

O ultima suflare de bostan copt ramasa si am profitat s-o transform intr-un desert de zile mari. Pregatita cu grija si daruire asa cum obisnuiesc cu orice desert ce contine macar o mirodenie din colectia mea, am obtinut o delicatesa consistenta si fina de ciocolata amaruie si bostan cremos.
Deasupra desertului am presarat o sare pe care am achizitionat-o din Slovenia, din orasul Maribor, oras care anul acesta este Capitala Culturala Europeana. Maribor este un oras linistit, placut, relaxant, atat de curat si cu dealuri imense cu vii intinse pe sute de hectare, cu oameni prietenosi si plini de viata. Este cunoscut pentru cel mai vechi vin din lume pentru care a si intrat in Cartea Recordurilor in 2004. Culesul vinului are loc intr-un cadru festiv in fiecare an, ocazie cu care se alege Regina Vinului care trebuie sa detina cunostinte vaste despre soiul de vin crescut in orasul ei si sa-l promoveze atat local cat si in toata lumea.
Sarea pe care am achizitionat-o intr-un magazin cochet, ce inspira calitate si sanatate, este folosita in salate, carpaccio, preparate din peste si alte retete in care sarea se pune doar la final pentru a pune in valoare calitatile si savoarea ei. Sarea Piranska este selectionata dintr-o rezervatie naturala din Slovenia, Golful Piran din Marea Adriatica. Procedura de selectionare a sarii se face intr-un mediu special, cand nu bate vantul, deoarece la cea mai mica adiere, sarea poate fi perturbata de valuri. Contine numeroase microelemente si minerale care se dezvolta intr-un mediu natural, numit petola - un biosediment aflat la partea inferioara a iazurilor de cristalizare a sarii, benefice organismului. Concentratia de minerale a sarii Piranska, este mai bogata decat a sarii rafinate si este potrivita pentru toate tipurile de preparate naturale. 
 
N-as vrea sa lungesc vorba, asa incat va impartasesc repejor minunata reteta. Apropo, ati gustat vreodata ciocolata de calitate cu sare? Ei bine, este absolut senzationala. Am luat una de acelasi magazin si este de vis! Hmm, ce mi-ar place sa am o fabrica de ciocolata... as incerca cele mai nebanuite combinatii cu ciocolata. La prepararea mousse-ului cu dovleac am folosit asa:

Ingrediente:
- 200 grame dovleac/ bostan copt;
- 150 ml lapte de soia;
- 100 grame ciocolata amaruie;
- 100 grame frisca lichida;
- 1 baton de vanilie;
- 3 linguri zahar muscovado;
- un praf de sare Fleur de sel;
- ciocolata amaurie rasa pentru decor.
Mod de preparare:
Se topesc la bain-marie ciocolata taiata cubulete si frisca lichida. Scoateti miezul din batonul de vanilie si adaugati doar batonul in ciocolata si amestecati pana se omogenizeaza. La final se scoate batonul din compozitie. Amestecati compozitia de ciocolata cu dovleacul dupa racire, laptele de soia, zaharul si miezul batonului de vanilie. Turnati compozitia in recipiente mici sau boluri de servire. Eu am folosit paharul de latte machiato, insa continutul unui pahar din acest mousse este destul de consistent si poate fi consumat de catre doua persoane. Sau puteti opta pentru recipientul de creme brule, pentru o portie mai mica.
Decorati cu ciocolata amaruie rasa si un praf de sare. Puteti folosi si sare de Himalaya.
 


4 comentarii:

  1. Îmi place cum ai descris orașul Maribor. Îmi este foarte familiar pentru că trec prin Slovenia când merg acasa. Din păcate nu l-am vizitat,dar nu e timpul pierdut. Despre rețetă ce să mai zic, puțin spus: perfectă!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce delicios!! Cred ca e grozava combinatia ciocolata + dovleac ;) Pupiciei

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Alina. Maribor este un oras perfect, atat de linistit, parca esti pe o alta frecventa de restul lumii... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, Paula, combinatia este ideala, iar sarea asta esti "cireasa" ;).

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri