sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Matcha cheesecake


Matcha este noua mea descoperire. Am incercat cel putin trei retete cu matcha: fudge bars, jar cake si cheesecake-ul de fata care a fost cel mai si cel mai apetisant si mai gustos, insa nu ma opresc aici fiindca am de gand sa exploatez la maxim aceasta pudra verde. Mare mi-a surpriza sa constat ca nu e deloc populara, ca in magazine e putin cunoscuta, am gasit-o destul de greu, doar pe net. Ce pacat, se pot face atatea deserturi senzationale cu ea, aspectuoase si unde mai pui ca e un antioxidant foarte puternic.
Matcha mi-a oferit ocazia sa creez un desert cu blat raw vegan, un cheesecake care nu necesita coacere, un moft si aspiratie de-a mea pentru deserturi sanatoase, vegan si raw vegan. Am folosit stocul meu de seminte si fructele dezhidratate aflate in dotare pe care le-am pus cap la cap, direct in blender la tocat pentru blat, iar partea de cheesecake a fost floare la ureche.
Stiati ca ... Matcha este un ceai fin macinat, sub forma de pulbere, de inalta calitate? Este folosit pentru a aroma alimentele si pentru a le colora. Conform furnizorului Matcha este bogata in nutrienti si antioxidanti, iar o singura lingurita de pudra ofera energie pentru 3-4 ore. Asa se explica entuziasmul meu pentru munca de saptamana asta...?
Este un ceai japonez folosit la ceremonialele de ceai din aceeasi tara, unde matcha este servita in cadru festiv, acordandu-i-se un respect si atentie deosebita, fiind o traditie sa bei ceai de matcha. Se foloseste la diferite deserturi, torturi, inghetata, bomboane, ciocolata, budinca, mousse, cheesecake, milkshake... iata cate intrebuintari poate avea.


Azi insa este prezenta intr-un cheesecake simplu, dar consistent, valoros si sanatos.
 Ingrediente pe blat:
- 1 lingurita seminte de floarea soarelui;
- 1 lingurita seminte de susan;
- 1 lingurita seminte de in;
- 2 lingurite fulgi de cocos;
- 2 smochine dezhidratate;
- 2 prune dezhidratate;
- 3 lingurite fulgi de migdale;
- 2 curmale;
- 2-3 linguri de sirop de artar.

Ingrediente pentru crema de branza:
- 3 linguri mari si pline de branza de vaci;
- 1-2 picaturi esenta de bergamota;
- 1 lingurita zahar vanilizat;
- 1-2 lingurite pudra de ceai verde (matcha).
Mod de pregatire: Am pus toate semintele in rasnita si le-am maruntit, inclusiv fulgii de cocos si le-am amestecat cu siropul de artar. Pe urma am taiat marunt fructele dezhidratate si le-am amestecat cu semintele facute praf. Toate acestea au format baza blatului. Puteti mari doza in functie de portiile dorite.
Cu crema de cheesecake a mers e la fel de rapid: se amesteca branza de vaci cu zaharul, esenta de bergamota si pudra de matcha pana se incorporeaza. Se aseaza peste blat si se serveste cu pofta un desert inedit si sanatos.

Savurati la maxim!

4 comentarii:

  1. Sănătate curată! Păcat că nu prea se găsește matcha în comerț.

    RăspundețiȘtergere
  2. Grozav de bine arata, si cand te gandesti si cat de sanatos este!!Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Perezentare impecabila, iar de desert nici nu mai vorbesc, felicitari! :)

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri