marți, 22 octombrie 2013

Biscuiti cu alune de padure si curry


Explorand colectia de condimente, am dat peste curry si am realizat ca l-am neglijat in ultima vreme cu toate ca el n-a gresit cu nimic, asa ca i-am acordat sansa de a-si pune in valoare calitatile din nou, intr-o combinatie inedita cu alune de padure ambele facand obiectul mirificilor biscuiti ce pot fi excelent pregatite in mod vegan. Reteta mea nu cuprinde in totalitate ingrediente vegane, insa voi adauga si alternativa aceasta in descrierea retetei, respectiv ce ingrediente vegane pot lua locul celor obisnuite.
Biscuitii sunt excelenti pentru petrecerea de Halloween care se apropie cu pasi repezi, sau cu cafea. Nu pot descrie in cuvinte aroma pe care au degajat-o cand le-am scos din cuptor, imbietoare, fragede, parca aduceau a iz de nugat, usor spicy. Nemaipomenite! Cu ocazia asta, am experimentat inscriptionarea pe biscuiti cu "masinaria" proaspat achizitionata. O minunatie! Mi-a placut enorm si mi-am propus sa mai explorez acest domeniu pentru ca este mult mai sanatos sa-ti prepari biscuitii in casa, la fel ca si painea, cand stii exact ce amesteci in aluat si in plus adaugi ingrediente dupa pofta inimii. Se pregatesc in timp record si este o adevarata placere sa te joci cu aluatul si formele.


 Ingrediente:
- 75 grame alune de padure macinate;
- 125 grame faina alba (sau faina integrala);
- 75 grame faina spelta;
- un praf sare de mare;
- 1/2 lingurita praf de curry;
- 1/4 lingurita ienibahar proaspat macinat;
- 1/4 lingurita sofran (sau chiar si mai putin);
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu;
- 50 grame zahar brut pudra (sau miere);
- 60 grame unt la temperatura camerei (unt ghee sau unt de cocos);
- 25 ml sirop de agave;
- 40 ml iaurt grecesc (lapte de soia sau de migdale).


Mod de pregatire:

1. Alunele de padure se macina marunt intr-o rasnita. Ienibaharul se zdrobeste in mojar sau se macina cu rasnita.
2. Faina cernuta se amesteca bine cu sarea, curry, praful de alune, ienibaharul, sofranul si bicarbonatul de sodiu.
3. Dupa ce se omogenizeaza faina cu condimentele, se adauga zaharul si se amesteca.
4. Untul moale se amesteca cu siropul de agave si iaurtul grecesc.
5. Se incorporeaza toate ingredientele si se framanta timp de 5 minute pana se omogenizeze.
6. Aluatul se lasa intr-un bol, se acopera cu folie alimentara de plastic si se lasa la frigider peste noapte sau minim 5 ore.
7. Se scoate de la frigider, se framanta pe planseta presarata cu faina si se intinde la grosimea de 2 mm. Se decupeaza cu formele dorite si se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
8. Se coc la cuptorul incalzit la 180 de grade pentru 10 minute.

 




Have a spicy curry cookie!

4 comentarii:

  1. minunati...imi place cum i-ai inscriptionat! asa cum spuneam si pe facebook, nu stiam cu ce ii stantezi!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daria, despre stantatorul asta este vorba: http://www.staedter.de/details.asp?gid=AUSSTECHER~BRIGITTE&lang=en&aid=966803.Daca te intereseaza, iti spun unde poti gasi ;).

      Ștergere
  2. Interesanta alaturare de ingrediente, insa cred ca rezultatul final a fost tare bun si aromat!

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri