joi, 11 aprilie 2013

Tarta rustica cu afine si banane


Fenomenal a iesit tarta mea cu faina integrala! Am ezitat sa folosesc faina integrala intr-o tarta dar s-a comportat foarte bine si a facut o treaba excelenta, la fel ca si faina alba, doar aspectul dupa coacere difera putin. Ceva si mai special la tarta mea este ca am furisat in blat un "strop" de ienibahar, asa de amorul artei, al satisfactiei personale si nu in ultimul rand, pentru experiment.
Daca tot sunt in chinurile dietei, mi-am propus sa reduc macar cantitatea de dulciuri ingurgitate, caci e musai. In plus, datorita unor probleme de sanatate, va trebui sa ma indrept vertiginos spre mancaruri alcaline. Nu prea am gasit documentatie foarte clara in acest sens, si cu tristete am constatat ca de fiecare data cand dau peste cate un articol despre alimentatia alcalina, unele alimente le gasesc atat pe lista alimentelor alcaline, cat si pe lista celor acide. Zau asa! As vrea sa gasesc undeva scris negru pe alb, adevarul...
Totusi, cu consecventa se pastreaza bananele pe lista de alimente alcaline, afinele nu, insa se pare ca ar fi slab acide. Partea buna este ca a tine o dieta alcalina presupune ca 75% din alimentele consumate intr-o zi sa fie alcaline, iar cantitatea alimentelor acide sa nu depaseasca 25% din consumul de alimente pe zi. Alimentele acide sunt in general cele de provenienta animala, unele legume si fructe. Pe lista alimentelor alcaline, din pacate raman foarte putine optiuni, doar cateva legume, fructe si ceva nuci, in mare parte, oricum lista e mult mai scurta. In acelasi timp, la o masa de preferat este sa se consume mai mult alcalin decat acid. Tinand cont ca zaharul, faina si untul sunt acide si slab acide, nu stiu cat de mult am reusit sa inclin mai mult balanta catre partea alcalina, conform regulei, insa ma straduiesc cu pasi maruntiti, maruntiti de tot, sa ma orientez catre aceasta zona. Nu prea sunt adepta transformarilor bruste caci sunt marcante, desi e adevarat ca uneori sunt binevenite.
Stiu ca deocamdata v-am oferit franturi despre ceea ce inseamna alimentatia alcalina insa in urmatoarele postari vor urma si alte informatii, pentru moment singura sursa de inspiratie si pentru mine este ceea ce gasesc pe internet.

Cea care m-a provocat la aceasta tarta rustica bestiala este Magda, de la Cat's kitchen, care in luna Aprilie este gazda Provocarii Dulce Romanie, proiect initiat de Mihaela. Daca tot aveam inca afine in congelator iar bananele erau deja prea coapte, le-am pus la bataie pentru o tarta rustica.


Ingrediente pentru aluat:
- 150 grame faina integrala;
- 50 grame faina de orez;
- 1 ou de casa;
- 1/2 lingurita sare de mare Himalaya;
- 1 lingura plina zahar muscovado + 1 lingurita pentru presarat la final;
- 140 grame unt grasime 80% (la temperatura camerei);
- 1/4 lingurita ienibahar macinat.

Ingrediente pentru umplutura:
- 250 grame mascarpone (sau branza Quark);
- 1/2 lingurita extract de vanilie;
- 5 linguri afine proaspete sau congelate;
- 1-2 banane mici, coapte;
- 1 ou de prepelita pentru uns.

Mod de pregatire:

1. Se pun intr-un bol: faina, sarea, zaharul, oul si untul topit si se mixeaza pana se incorporeaza ingredientele si se obtine un aluat potrivit pentru framantat.
2. Se poate pastra la frigider de seara pana dimineata (asa am procedat si eu caci n-am avut timp sa o pregatesc in aceeasi zi).


3. Se pune aluatul pe o planseta presarata cu faina, se intinde cu sucitorul de lemn cam la 20 cm diametru.
4. Se amesteca crema de mascarpone sau branza quark cu extractul de vanilie.
5. Se aseaza hartie de copt in tava si se transfera aluatul pe hartia de copt, se intinde crema de mascarpone peste aluat, netezind cu ajutorul unei spatule de silicon.
6. Se presara cu banane feliate si afinele spalate si sterge, lasand o margine de 6-7 cm.


7. Se pliaza marginile aluatului peste umplutura.


8. Se incalzeste cuptorul la 180 de grade.
9. Se unge aluatul cu oul de prepelita cu ajutorul unei perii de silicon. Am preferat sa folosesc ou de prepelita pentru ca am considerat ca un ou de gaina este prea mult pentru suprafata aluatului si as fi aruncat jumatate de ou. Optional: presarati deasupra cu zahar brun sau muscovado. Crema neavand decat extractul de vanilie, iar afinele fiind usor acrisoare, ar fi de preferat un praf de zahar la final.


10. Introduceti tava la copt pentru 35 de minute pana aluatul devine auriu.
11. Se serveste calduta sau rece, oricum e super buna.




Savurati din plin!


6 comentarii:

  1. Draga mea ,
    Ai facut o tarta cu totul si cu totul deosebita datorita ingredientelor folosite !! Sunt convinsa ca are o aroma de vis !!
    Iti multumesc din suflet ptr participare !!
    O seara minunata !!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Adina. Imi pare bine ca iti sunt pe plac ingredientele. Asteptam si tartele tale pentru parada :). Sigur pregatesti ceva special :). Ne vedem la parada. Abia astept! Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioasa tarta, si cat de frumos prezentata...rustic exact asa cum trebuie ;) Te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamneee, imi imaginez dulceata bananelor, pe care le ador, cu gustul acrisor al afinelor, nebunie :) Imi place combinatia :)

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri