duminică, 9 decembrie 2012

Briose cu nutella si mure

Am incercat din nou o reteta ce tinde spre folosirea de ingrediente cat mai sanatoase, in loc de faina alba am folosit faina de ovaz si glucoza in loc de zahar, iar in afara de faptul ca briosa a fost usor faramicioasa, gustul a ramas deosebit.
Se spune ca atunci cand poftesti ceva foarte tare, e un semnal de la organism ca ii lipsesc anumite vitamine, minerale, depinde ce anume pofteste fiecare. De exemplu, daca poftesti ciocolata, pe semne ca ai deficit de magneziu. De curand am aflat ca nu am voie sa mananc alimente de origine animala, asa mi-am explicat de ce in ultima vreme ma orientez spre a gati cat ma sanatos, fara grasimi, cat mai putina carne si fara e-uri. Mai greu e cu dulciurile, pentru ca din nefericire nu pot manca nici zahar si faina, de care mi-e teribil de greu sa ma despart, in plus le si poftesc ... Paradoxal, nu? Nu stiu cum sa explic asta din moment ce nu-mi fac bine, dar totusi le poftesc, e adevarat, mai cu masura decat in trecut. Complicate treburi...
 Ingrediente pentru 14 briose:
- 180 grame faina de ovaz;
- 2 oua de casa;
- 150 grame glucoza;
- 100 ml ulei;
- 170 ml iaurt grecesc 10%;
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu;
- un praf de sare roz de Himalaya;
- 14 linguri de nutella;
-  28 bucati mure congelate.
Mod de preparare:
Se amesteca bine ouale cu glucoza, se adauga uleiul si iaurtul. Separat se amesteca faina, cu bicarbonatul de sodiu, un praf de sare. Se incorporeaza ingredientele uscate cu cele umede si se continua amestecarea lor pana la omogenizare. Se aseaza hartiile de briose in tava si se adauga cate 2-3 linguri din compozitia de briose. La final se adauga cate o lingura de nutella peste fiecare briosa.
Se incalzeste cuptorul la 180 de grade si se coc briosele 30 de minute. Dupa ce se racesc, se aseaza cate doua mure congelate deasupra. Veti obtine o combinatie dementiala de dulce si acrisor. Va doresc spor la ele. Glucoza se gaseste si in farmacii sau in magazinele cu produse bio.

3 comentarii:

Asterneti aici sugestii si pareri