duminică, 3 februarie 2013

Cheesecake cu oreo si mure


Saptamana trecuta am avut doi sarbatoriti in familie: sotul meu si surioara mea draga si-au sarbatorit zilele de nastere la diferenta de doua zile, iar anul acesta m-am gandit sa le pregatesc un tortulet comun, nu foarte simandicos, nu pompos, ci usor, cu fructe, fara faina si la asa ceva doar cheesecake-ul se preteaza, clar! Am doar o singura fixatie cu cheesecake-ul: fara gelatina! Nu-mi place sa-l folosesc in prajituri, frisca, cheesecake, ce-o fi, nimic! Nu sunt de acord cu ea, cu ingredientele din care este produsa si mai ales, vreau sa cred ca se poate obtine un cheesecake foarte bun si fara gelatina. Ei bine, am reusit, atata doar ca a trebuit sa-l dam gata rapid, ca nu avea o tinuta foarte trainica, insa la gust, ireprosabil! In afara de nepotelul meu scump, care m-a certat ca am pus oreo in branza, in rest a fost de senzatie! A fost tare simpatic, asa incat nu l-am putut condamna. El nu concepe oreo decat consumat cu lapte. O fi stiind si el ceva, nu?
Mai multe detalii despre biscutii Oreo, gasiti aici, care, by the way, mi se pare cea mai tare inventie in materie de biscuiti, deoarece poti sa-l folosesti in atatea deserturi, in cele mai ingenioase combinatii. Asadar, sa inceapa petrecerea!



Ingrediente pentru crusta de biscuiti:
- Pentru o tava detasabila de 26 cms -
- 170 grame biscuiti din fulgi de ovaz;
- 15 grame fulgi de cocos maruntit;
- 35 grame fulgi de migdale maruntite;
- 25-30 grame miere;
- 60 grame unt topit (grasime 82%).

Ingrediente pentru crema de branza:
- 300 grame crema de branza Esquisa;
- 100 grame crema de branza Philadelphia;
- 230 ml frisca lichida;
- 1 lingurita zahar vanilat;
- 3 pachete biscuiti Oreo;
- 100 grame mure congelate.

Mod de pregatire crusta de biscuiti:
Se maruntesc biscuitii intr-un blender pana se fac praf. Apoi se pun intr-un bol. Fulgii de cocos si de migdale se dau prin rasnita si apoi se amesteca cu biscuitii, cu untul topit si cu mierea. In functie de biscuiti, textura crustei poate deveni mai uscata sau mai moale. Adaugati mierea dupa cerinte, daca se obtine o textura prea uscata, adaugati mai multa miere (1-2 linguri), dar nu mai mult. In final trebuie sa obtineti o crusta usor de modelat intr-o tava. Am folosit o tava detasabila de 26 cms, daca vreti o crusta mai groasa, folositi o tava mai mica, important este sa modelati crusta doar pe fundul tavii, nu si pe marginea ei. Desi majoritatea retetelor spun ca modelarea se face cu degetele, eu am folosit o spatula mai mica din silicon, si pot sa pun ca si-a facut treaba uimitor de bine si de repede. 
Pastrati crusta la frigider pentru 3 ore. Pregatiti intre timp crema de branza.

Pentru crema de branza: se bate frisca cu mixerul la viteza maxima pana devine voluminoasa. Se amesteca incet cu crema de branza si zaharul vanilat. Biscuitii Oreo se maruntesc cu un cutit si se adauga in crema. Pastrati cativa biscuiti si pentru decor. Se adauga si murele si se mai bat toate cu mixerul pentru inca 2 minute.
Crema se toarna peste blatul de biscuiti si se pastreaza la frigider pentru 4-5 ore.
Dupa ce v-ati pierdut rabdarea asteptand sa se intareasca crema de branza, scoateti cheesecake-ul din tava si il asezati pe un platou. Decorati cu biscuiti Oreo si taiati usor, cu bagare de seama. N-o sa va opriti la prima felie, that's a promise!



I love the cheesecake!

3 comentarii:

Asterneti aici sugestii si pareri