marți, 19 martie 2013

Fursecuri rapide pentru ceai si un Concurs de gatit pentru prieteni


Ce este cel mai si cel mai frumos si mai relaxant decat o petrecere in pijama cu prietenele la un pahar de Cosmopolitan, prajiturele si ceva aperitive de soi, cu gust aranjate pe platouri?
Ei bine, weekendul ce a trecut am pus la cale cu fetele o petrecere in pijama pentru care ne-am pregatit ca la carte cu vodka, cranberry juice, lime, lichior Cointreau pentru Cosmopolitan. Apoi am pregatit si niste aperitive usoare si rapide, printre care guacamole, pancetta cu parmezan si struguri rosii, caprese si salata de vinete. Ca desert am pregatit niste fursecuri rapide pentru ceai pe care le-am preparat extrem de rapid si de usor, iar la final au intrat in scena glorios, briosele cu ciocolata si dulceata de merisoare despre care voi povesti mai multe intr-o viitoare postare. Astazi vedetele sunt fursecurile pregatite cu doua scopuri: una la mana pentru participarea la Concursul de gatit pentru prieteni initiat de Andie si Brandusa cu ocazia prezentarii Cartii de bucate, ospitalitate si povesti minunate, de Margaret Yardley Potter, strabunica lui Elizabeth Gilbert, in cadrul Joi Linguritelor ce va avea loc pe 21 Martie, si doi la mana pentru a fi devorate de si cu prietenele mele la petrecere.

Aceasta reteta minunata, mi-a oferit ocazia sa realizez ca in trei timpi si doua miscari poti obtine cele mai delicioase fursecuri parfumate cu nuscoara, scortisoara, seminte de chimion si presarate cu zahar brun si fulgi de migdale. Am fost inspirata sa dublez cantitatile si sa pastrez cateva fursecuri la cafeaua de dimineata. Apropo se potrivesc nemaipomenit cu ceai de iasomie, sau verde, sau un rooibos de zmeura, sunt absolut senzationale si ti se topesc in gura.
Dupa ce am pregatit runda a doua de Cosmopolitan, cu televizorul pe postul de muzica, ne-am pus la devorat aperitive, apoi au intrat in scena fursecurile si briosele. Abia astept sa va povestesc si despre briosele mele cu glazura de crema de unt cu bezea elvetiana, inspirate dupa reteta unei prietene.
Cea mai faina chestie la petrecerile cu fetele este ca toate impartasesc acelasi entuziasm cand vine vorba de pregatiri pentru petreceri, fac cumparaturile cu acelasi zel, caci ne place la nebunie sa mergem la shopping, nu-i asa? Si mai ales ne place in egala masura sa devoram la maxim bunatatile.

Ingredientele le-am respectat intocmai indicatiilor din Cartea de bucate a Gimei:
~ Pentru aproximativ 15-18 bucati ~
- 2 linguri unt moale cu 80% grasime;
- 2 linguri zahar brun + 1 lingurita pentru presarat la final;
- 1 ou de casa;
- 1/2 cana faina cernuta sau 65 grame;
- 1 varf de cutit sare de mare;
- 2 varfuri de cutit praf de scortisoara;
- 1 varf de cutit de nucsoara;
- 1 lingurita seminte de chimion;
- fulgi de migdale prajite.


Mod de pregatire:

1. Se amesteca bine untul cu zaharul brun pana se obtine o crema si se topeste untul.
2. Se adauga faina cernuta, sarea si oul si se continua omogenizarea.
3. Se pun si condimentele: scortisoara si nucsoara.
4. La final se adauga semintele de chimion (optional) si se amesteca bine.
5. Pregatiti o tava in care ati pus hartie de copt si asezati cate o lingura mica din aluat, lasand spatiu suficient intre fiecare pentru ca vor creste in volum.
6. Presarati cu putin zahar brun pe fiecare fursec.
7. Puneti si fulgii de migdale prajiti putin inainte intr-o tigaie. Eu am pus doar cate un fulg in mijlocul fiecarui fursec.
8. Incalziti cuptorul la 200 grade si introduceti fursecurile la copt pentru 10 minute.






Bun venit la o reteta rapida si gustoasa destinata prietenilor! 

2 comentarii:

Asterneti aici sugestii si pareri