duminică, 5 mai 2013

Praline cu quinoa si ienupar


Anul acesta am intarziat putin cu pregatirile de Pasti, pe ultima suta de metrii m-am pus pe treaba si am scos din "palarie", trei deserturi aromate cu fructe si mirodenii care mi-au incantat la maxim papilele gustative. Nu am vrut excese de aceste sarbatori, am vrut culoare, arome, condimente si cumpatare. Pentru ca am inceput sa indragesc tare mult pralinele, incerc tot soiul de combinatii, mai mult sau mai putin paranormale si extrapolez domeniul caci aici e de mine.
Pentru ca despre quinoa am mai vorbit si in postari anterioare, in mare viteza (caci ne asteapta mai incolo alte doua retete de Paste) va intreb acum despre Ienupar daca Stiati ca... boabele de ienupar contin uleiuri esentiale: terpineolul, borneolul si geramiolul, care stimuleaza pofta de mancare, au proprietati diuretice si dezinfectante si relaxeaza muschii. Mestecarea boabelor ajuta la neutralizarea simptomelor de raceala si gripa. Ceaiul din boabe de ienupar calmeaza tulburarile stomacale, este recomandat pentru cazuri de cistita si pentru dureri reumatice.

Ienuparul este un condiment clasic pentru mancarurile din vanat, preparat mai ales cu porc mistret, caprioara si porumbel. Este bun si pentru mancarurile din carne de miel, vaca si porc, cat si pentru cele din varza acra, varza rosie si alba, sfecla. Se mai pune si in vin si in genever (vodca olandeza).
Praful de ienupar are aroma cea mai puternica: 6-8 boabe sunt suficiente pentru o marinata de vanat, iar 4 boabe sunt indeajuns pentru varza acra preparata ca o mancare servita intre friptura si desert. Se dozeaza cu grija, deoarece in cantitati mari poate fi otravitor.
Sursa: Condimente de Anne Iburg


Ingrediente:
- 100 grame ciocolata neagra (50-60% cacao);
- 1 lingurita unt de cocos;
- 2-3 picaturi esenta bergamota;
- 3 lingurite quinoa expandata;
- cateva boabe de ienupar.

Mod de pregatire:

1. Deasupra unei craticioare cu apa clocotita, se pun intr-un bol bucatele de ciocolata, la topit. Eu folosesc Schogetten pentru ca imi place textura, e fina si sunt gata pregatite patratele de ciocolata. Fundul bolului nu trebuie sa atinga apa din cratita.
2. Se adauga untul de cocos si se amesteca pana se topeste ciocolata.
3. Se pun picaturile de bergamota, linguritele de quinoa si se amesteca pana se incorporeaza, dupa care se toarna compozitia in forme.
5. Boabele de ienupar se taie marunt si se adauga peste ciocolata.
6. Se pastreaza la frigider minim 2-3 ore.




Cu toate ca am incercat si metoda racirii si apoi a retopirii ciocolatii, rezultatul a fost acelasi: pralinele se topesc la scurt timp dupa ce sunt scoase de la rece.
Pana voi gasi ingredientul si metoda potrivita pentru a obtine pralinele perfecte care sa reziste la temperatura camerei, va doresc Paste Fericit si lumina in suflete!

Un comentariu:

Asterneti aici sugestii si pareri