luni, 20 ianuarie 2014

Brownie & cream cheese triffle


Oare mi se pare doar mie sau luna decembrie si mai ales sarbatorile de iarna au trecut suspect de repede si ca nu am apucat sa savuram din plin bradul de Craciun, sa ne facem timp suficient pentru deserturi si mai ales sa ne bucuram de zapada? Nu stiu voi, dar eu n-am apucat sa fac tot ce mi-am propus de sarbatori. Am pregatit o lista cu toate deserturile pe care aveam in plan sa le pregatesc de sarbatori, insa doar o parte am reusit sa le duc la bun sfarsit. Zilele parca au zburat, timpul s-a scurs si pentru ca am senzatia ca nu m-am infruptat destul din bunatati si mai ales pentru ca mi-ar fi placut sa dureze mai mult spiritul de sarbatori, am pregatit un desert cu o usoara nota de sarbatori de iarna ca sa nu-i zic chiar de Craciun pentru ca azi maine suntem in pragul lui Sfantul Valentin.
Mi-am zis sa debutez anul 2014 cu un desert la pahar asa cum bine stiti ca imi place mie cel mai mult si cel mai mult sa pregatesc deserturile.
De fapt si de drept desertul de fata se pregatise a fi un brownie, dar unul intr-adevar delicios, cu cardamon, lichior Cointreau si multa ciocolata amaruie de calitate. Insa dintr-o eroare umana sau mai degraba din exces de zel, nu s-a copt intr-o forma suficient de aspectuoasa incat sa fie prezentata si atunci l-am transformat intr-un brownie consumat in pahar cu crema de branza, marshmallow si candy canes, asa de dragul sarbatorilor care au trecut prea repede.
Blatul de brownie poate fi inlocuit cu orice blat de ciocolata, de cacao sau de caramel. E ca si atunci cand blatul pregatit pentru un tort nu are tocmai aspectul cel mai prezentabil si il transformati in cake-pops. Functioneaza la fel si in cazul desertului la pahar.

Ingrediente pentru 2 pahare:
- 4-5 linguri (depinde de marimea paharului folosit) de blat brownie sau de cacao;
- 200 grame crema de branza (Minus L, fara lactoza sau Esquiza);
- 200 grame frisca lichida (fara lactoza);
- 3-4 lingurite miere;
- 2 picaturi esenta de menta;
- 3-4 lingurite mini-marshmallow;
- 1 candy canes zdrobit;
- 2 pahare sau cupe mari de inghetata.

Mod de pregatire:
1. Se iau doua-trei linguri de blat si se aseaza in pahar formand primul strat al desertului.
2. Frisca se bate spuma, iar crema de branza de mixeaza cu miere si se adauga esenta de menta.
3. Frisca se incorporeaza in crema cu ajutorul unei spatule de silicon.
4. Se iau 2-3 linguri de crema de branza si se formeaza al doilea strat al desertului.
5. Se faramiteaza putin din blat si se presara deasupra cremei.
6. Se presara cu mini-marshmallow.
6. Bastonasele se zdrobesc si se presara la final pentru decor.






Va las in compania acestui minunat desert pana data viitoare cand am sa va povestesc si despre adevaratul brownie ciocolatos, aromat si cum altfel decat... condimentat.

Have a brownie triffle!

Un comentariu:

Asterneti aici sugestii si pareri