duminică, 30 decembrie 2012

Panettone cu crusta de migdale caramelizate

Primul meu panettone cu influente proprii si personale, caci reteta este inspirata dupa reteta originala de panettone, a iesit absolut magnific. L-am pregatit cu doua zile inainte de seara de Revelion, insa nu cred ca va mai apuca mare lucru din el sa spuna odata cu noi "La multi ani" pentru ca hapsani fiind, si eu si sotul meu, plus ca a trebuit sa sharuim din el, pot sa afirm cu timiditate ca va trece pragul spre noul an doar un sfert din panettone, cel mult... Si ce daca? Oricum am fi fost mega-chiftuiti pana la ora respectiva, deci a fost mult mai bine sa-l savuram cat a fost cald, proaspat, aromat, delicios si fantastic de bun. Iubesc panettone la maxim si era una din obiectele mele pe acest an si iata ca am reusit sa-l duc la bun sfarsit.

 
Ingrediente pentru o tava de chec de 30 cm lungime:
- 120 ml lapte caldut;
- 25 grame drojdie proaspata;
- 2 linguri de miere;
- 400 grame faina alba cernuta;
- 1 lingurita (de cafea) sare;
- 1 ou mare de casa;
- 1 ou pentru uns; 
- 50 grame unt;
- 150 grame iaurt grecesc;
- coaja de la o portocala;
- 50 grame merisoare;
- 60 grame mango confiat;
- 30 grame migdale taiate marunt;
- o lingura de zahar brun.


Mod de pregatire:
Maruntiti drojdia intre degete si intr-un bol il amestecati cu laptele. Lasati la dospit pentru 10 minute, adaugati apoi mierea si mai lasati 5 minute. Se cerne faina, se adauga sarea, oul, untul topit, iaurtul si drojdia dospita. Aluatul trebuie sa fie foarte moale si usor de framantat, daca este cazul mai puteti adauga putin lapte. Se framanta bine pana se incorporeaza ingredientele.
Se lasa aluatul la dospit pentru doua ore si se acopera cu un servet de bucatarie, mentinut la temperatura camerei. Intre timp puneti merisoarele si fructele confiate (eu am folosit mango confiate, mi s-a parut interesanta combinatia) in rom si lasati la inmuiat pana aluatul dospeste.
Dupa ce aluatul s-a dospit, adaugati fructele confiate pana se omogenizeaza si se distribuie uniform.
Ungeti tava cu unt sau folositi hartie de copt, iar apoi asezati aluatul in tava si mai lasati la dospit pentru inca 40 de minute. N-am avut hartie pentru panettone, asa incat tava de chec a fost inlocuitorul perfect.
Pregatiti intre timp crusta de migdale: puneti intr-o tigaie zaharul si migdalele si lasati la caramelizat. Dupa care transferati intr-o tava la racit si apoi maruntiti cu mojarul pana se face praf. Ungeti aluatul cu ou, eu am folosit doar galbenusul pentru ca de albus voi avea nevoie pentru a pregati pavlova de Anul Nou. Presarati cu migdale caramelizate deasupra aluatului.
Incalziti cuptorul la 250 de grade, apoi reduceti focul la 200 de grade si introduceti cozonacul la copt pentru 30 de minute. 













Va doresc un An Nou Fericit in care sa reusiti sa realizati tot ce va propuneti, impliniri sufletesti si profesionale, bucate gustoase, sanatate si voiosie, distractie placuta la petrecere si sa ne revedem bucurosi in noul an!

4 comentarii:

  1. La mulți ani și ție! Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Alina :). La multi ani tie si familiei tale. Petrecere frumoasa si ne revedem cu bine in 2013! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow, am intrat sa ma inscriu la concurs si m-a furat peisajul, panetttonele tau m-a cucerit! Am vrut sa fac de sarbatori am tot cautat retete insa m-a speriat durata de preparare si etapele variantei traditionale, reteta asta insa e atat de simpla si ti-a iesit atat de frumos! La favorite cu ea, chiar saptamana viitoare o incerc, abia astept!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc tare mult Violeta :). Astept pareri dupa ce o faci ;)

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri