marți, 24 decembrie 2013

Turta dulce de ciocolata

Christmas it's the season of joy and presents! Craciunul de anul acesta mi-a trezit dorinta de a oferi cadouri dulci celor dragi. Toti cei care ma cunosc si ma indragesc, stiu ca eu in bucatarie ma relaxez si ma adun dupa o zi incarcata la servici. Asa ca mi-am zis ca cel mai frumos cadou si cel mai reprezentativ pe care l-as putea oferi celor din jur, ar fi o particica din bunatatile pregatite de Craciun. M-am echipat cu etichete, pungulite, panglici de sezon si ambalaje dragute si m-am pus pe facut prajituri: briose, turta dulce, biscuiti, marshmallow in ciocolata, le-am impachetat frumos si le-am oferit in dar prietenilor. Inca mai muncesc la acest capitol pentru ca mai am cateva planuri si idei indraznete pe care intentionez sa le daruiesc anul acesta chiar si dupa Craciun.
Am facut o selectie a acestor cadouri culinare si primul despre voi povesti azi este turta dulce de ciocolata. Insa in primul rand, as vrea sa dezvalui secretul amestecului propriu de mirodenii pe care l-am folosit in diverse deserturi specifice sezonului de iarna.
Din compozitia de mirodenii pentru turta dulce fac parte: ienibahar proaspat macinat, ienupar proaspat macinat, ghimbir praf, menta uscata, scortisoara, cardamon proaspat macinat, fructe de anason (ceai), cuisoare proaspat macinate. Toate aceste mirodenii minunate se pun in mojar sau se dau prin rasnita pana se obtine un praf colorat si extrem de aromat. Produsul rezultat este o adevarata binecuvantare pentru dulciurile de iarna, inclusiv in tortul de morcovi l-am incercat si este absolut demential. Ceea ce cred ca lipsea din amestecul meu si s-ar fi potrivit de minune, este coaja de portocala confiata sau uscata, dar la urmatoarea tura cu siguranta nu o voi rata.


Ingrediente pentru 25 bucati:
- 250 grame faina alba sau integrala;
- 50 grame faina de secara;
- 50 grame cacao olandeza;
- 2 lingurite amestec mirodenii pentru turta dulce: ienibahar proaspat macinat, ienupar proaspat macinat, ghimbir praf, menta uscata, scortisoara, cardamon proaspat macinat, fructe de anason (ceai), cuisoare proaspat macinate;
- 125 grame unt;
- 100 grame zahar brun;
- 150 grame miere.
- glazura din zahar pudra

Mod de preparare:
1. Se pun intr-un bol faina, cacao, amestec mirodenii pentru turta dulce, zahar si se amesteca pentru omogenizare.
2. Se adauga mierea si se mixeaza pana cand se incorporeaza ingredientele.
3. Aluatul astfel format, se imparte in trei parti si individual se pune fiecare intre doua hartii de copt si se intinde cu sucitorul la grosimea de 3 mm.
4. Se indeparteaza hartia de copt de deasupra si se decupeaza cu formele dorite.
5. Se aseaza biscuitii decupati pe tava acoperita cu hartie de copt sau se transfera direct cu hartia de copt pe care au fost decupati, indepartand surplusul care se reintinde si se redecupeaza cu urmatorul aluat.
6. Se continua la fel cu restul aluatului, inclusiv cu surplusul.
7. Se introduc in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 12 minute. 
8. Se lasa la racit si se decoreaza fie cu zahar pudra cu foarte putina apa la care se adauga un colorant, fie cu alte glazuri in tub din comert (de exemplu cele de la Dr. Oetker).




 

Have a Happy Christimas anf gingerbread!

5 comentarii:

  1. Sarbatori fericite si pline de voie buna alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Craciun Fericit si Un An Nou plin de realizari iti doresc, Paula!

      Ștergere
  2. Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Alexandrina, Sarbatori Fericite iti doresc si eu! Un An Bun si Prosper!

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri