joi, 25 aprilie 2013

Parfait cu branza quark si fulgi de orz


Back to old business! Mi-a fost tare dor de deserturile la pahar, nu am mai experimentat de mult timp ceva dulce si bine am facut, caci am incercat sa evit zaharurile din alimentatie, in special dulciurile de orice fel, sigur ca nu mi-a iesit de fiecare data cand ispita ma indemna sa gust, insa oricum sunt in proces de "vindecare".
In parfait-ul meu de azi cu fulgi de orz, mango si branza quark amestecata cu tonka si chai latte, regula de 80% alcaline si 20% acide nu am reusit sa o respect in totalitate. Dintre ingredientele folosite, mango este alcalin, mierea e cu semnul intrebarii sau undeva la mijloc, probabil slab alcalin, caci nu am reusit sa ma lamuresc, iar migdalele sunt clar alcaline.
Stiati ca... Tonka se foloseste in lapte, smantana lichida, inghetata si cu ciocolata. Se poate folosi in locul pastaii de vanilie, in creme, mousse-uri, ciocolata topita, glazuri, in pandispan, in deserturi in general.

Ingrediente:
- 50 de grame fulgi de orz (Sanovita);
- 25 grame unt;
- 2 lingurite de miere;
- 1 mango;
- 250 grame branza quark;
- 1/2 lingurita chai latte;
- 1 bucata tonka razuita;
- 3 lingurite fulgi de migdale.



Mod de pregatire:

1. Intr-o tigaie se topeste untul, se adauga fulgii de orz, mierea si fulgii de migdale. Se lasa pe foc mic pentru 10-12 minute, amestecand din cand in cand sa se distribuie in mod egal untul si mierea, dupa din amestecul de fulgi se formeaza primul strat al desertului (in pahar).
2. Branza de quark se amesteca cu chai latte si tonka razuita. Aceasta formeaza al doilea strat al parfait-ului.
3. Mango se curata de coaja, se taie cubulete si se toaca in blender, formand al treilea strat al parfait-ului.
4. Repetati asezarea ingredientelor pe straturi in aceeasi ordine: fulgii rumeniti, branza si mango.
5. Deasupra se decoreaza cu mango taiata cubulete si tonka razuita.





Have a cup of mango barley flakes parfait!

5 comentarii:

  1. Superb desertul :) Stii ca si eu sunt fanul deserturilor la pahar!
    Te pup :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Explozie de culoare intr-un pahar...arata extraordinar!!! xxx

    RăspundețiȘtergere
  3. Tonka este interzisa in alimentatie, in Statele Unite, de exemplu, este nociva in cantitati mai mari, poate cauza hemoragii si ataca ficatul. Dar se foloseste pe scara larga in industria tutunului, desi e interzisa in alimentatie. In Europa inca e OK.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, am folosit in cantitate foarte redusa, am razuit doar putin in crema. Probabil "functioneaza" pe acelasi principiu ca si nucsoara... doar in cantitati foarte mici.

      Ștergere

Asterneti aici sugestii si pareri