vineri, 5 iulie 2013

Tort Vegan de ciocolata cu avocado si zmeura


Primul meu tort vegan a fost un succes: delicios, fara oua, fara lapte, din faina integrala, sanatos si zau daca mi-a parut rau cand il mancam... seara dupa sapte. N-a excelat insa din punct de vedere estetic, caci din graba si fiind, ca de obicei, contra cronometru am incercat sa-l feliez in straturi cand era aproape fierbinte si s-a cam destramat. Graba intotdeauna mi-a stricat treaba, si tot nu m-am lecuit... Dar cam asta e ritmul meu de viata.
E prima oara cand incerc faina de roscove si mi-a placut, am adaugat totusi si putina pudra de cacao desi cred ca m-as fi putut lipsi de aceasta din urma.
Stiati despre Roscove ca...au o valoare nutritionala ridicata, pastaile brun-roscate putand fi consumate atat ca si fruct dar cat si folosit in diferite produse de patiserie. Are numeroase proprietati terapeutice. Contine o cantitate importanta de glucide simple si complexe, pectine, amidon si vitamine. Pulberea din pulpa roscovelor are efecte antidiareice si de absorbtie a toxinelor microbiene.

Ingrediente:
-  200 grame faina integrala;
- 1 praf de sare de roz de Himalaya;
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu;
- 1 avocado (pireu);
- 30 grame faina din fructe de roscove;
- 20 grame pudra de cacao bio;
- 200 grame zahar brut pudra;
- 250 ml bautura de soia (cu aroma de fructe de padure);
- 1 lingurita extract de vanilie;
- 60 ml ulei vegetal (de masline sau de arahide);
- 1-2 lingurite de cafea macinata (sau nes);
Pentru glazura: 1 ciocolata amaruie bio (70% cacao), 3 linguri Baileys, 50 ml bautura de soia (aroma fructe de padure), 3 linguri de zmeura proaspata, 3 linguri de zahar brut + zmeura intreaga pentru decor final.



Mod de pregatire:
1. Se amesteca intr-un bol faina cu sarea, bicarbonatul de sodiu, pudra de cacao si faina de roscove.
2. Avocado se curata de coaja si pune intr-un blender impreuna cu bautura de soia si 4 linguri din cantitatea totala de zahar, pentru a se obtine un pireu.
3. Restul de zahar se amesteca cu extractul de vanilie, uleiul vegetal si pireul de avocado.
4. Se amesteca cu mixerul, ingredientele uscate impreuna cu compozitia de avocado pana se incorporeaza si se adauga 2 lingurite de cafea macinata sau nes. Eu am folosit o cafea cu aroma de ciocolata pe care am primit-o cadou din State. La fel de bine se potriveste si cu nes.
5. Se incalzeste cuptorul la 180 de grade. Blatul se toarna intr-o tava mica de diametrul 15-18 cm.
6. Se coace pentru 50-55 minute sau pana trece testul scobitorii.
7. Pentru glazura de ciocolata: se topeste ciocolata la bain-marie, peste care se adauga Baileys si bautura de soia.
8. Pentru glazura de zmeura se pun intr-o tigaie 3 linguri de zmeura, 3 linguri de zahar si se pastreaza pr foc mic pana se topeste zaharul si zmeura lasa un sirop, amestecand din cand in cand.
9.  Dupa ce s-a racit blatul, se unge cu glazura de ciocolata si cea de zmeura. Se decoreaza cu cateva bucati de zmeura deasupra.



Have a chocolate-avocado cake!

2 comentarii:

Asterneti aici sugestii si pareri