luni, 12 august 2013

Inghetata din kefir cu banane


Inghetata, inghetata si iar inghetata. Inca tot nu m-am saturat sa mananc inghetata vara asta. Zici ca e vara inghetatei(a) pentru mine. As manca de dimineata, la amiaza si ... la cina totusi m-as abtine.
M-am gandit ca daca tot nu am mancat demult kefir, ar fi interesant sa prepar o inghetata din kefir. Intamplarea a facut ca am gasit kefir cu aroma de soc si lamaie, ceea ce nu putea fi mai grozav. Deci inghetata it is! Kefir+banana+soc+lamaie, aroma senzationala pentru o inghetata racoroasa, nu foarte dulce, numai buna pentru devorat in zilele caniculare de vara.
Kefirul este o bautura din lapte fermentat preparat din boabe de kefir. Traditia spune ca, kefirul era tinut in saci de piele care se atarnau langa o usa, si oricine se intampla sa treaca pe langa usa, lovea sacul ajutand astfel la amestecarea in permanenta a kefirului cu cerealele.
Boabele de kefir sunt o combinatie de bacterii si drojdii intr-o matrice de proteine, lipide si zaharuri denumita “bob”, asemanatoare ca si forma cu conopida. Contin o polizaharida solubila in apa, cunoscuta sub numele de kefiran, care cresc pana la dimensiunea unei nuci. Este sursa unor vitamine si pro-vitamine precum vitamina A, vitamina B1, vitamina B2, vitamina B6, vitamina D, vitamina K2, acid folic si acid nicotinic. Este foarte potrivita pentru a putea fi consumata cu cereale.

Ingrediente:
- 1 banana coapta;
- 250 ml kefir cu aroma de soc si lamaie;
- zeama de la o jumatate de lamaie;
- un praf de sare;
-100 ml frisca lichida.



Mod de preparare:
1. Am folosit forma de inimioare in care in mod uzual se coc in special briose sau orice alte mini-prajiturele. Si cum anul acesta nu am gasit sub nicio forma formele de inghetata pe care mi le-am dorit, am tot improvizat.
2. Bananele se zdrobesc in blender cu kefirul si zeama de lamaie. Am gasit intamplator (nu la noi evident), kefir cu aroma de soc si lamaie. Se poate folosi kefirul obisnuit, simplu.
3. Frisca se bate spuma cu praful de sare, apoi se amesteca cu bananele zdrobite si kefirul pana se incorporeaza perfect.
4. Se toarna in forme si se tine minim pentru 5-6 ore inainte de a fi consumata.






Have a soft kefir ice cream!

Un comentariu:

Asterneti aici sugestii si pareri