duminică, 13 octombrie 2013

Mocha coffee cupcakes


Pentru dimineti insorite dar si pentru cele ploioase, pentru rasfatarea simturilor si pentru descretirea fruntilor, pentru ca a venit toamna si miroase a dovleac copt si gutui, si pentru ca pur si simplu am avut chef de briose cu cafea si lapte si cacao. Briosele astea le-am gandit demult in fel si chip, cu ness, cu cafea expresso, cu lapte macchiato, cu crema in interior, fara crema, sa nu fie foarte dulce, o glazura cu aroma imbietoare dar sa nu-i lipseasca un condiment, o aroma care sa se completeze cu cafeaua. In cele din urma rezultatul a fost usor mai simplificat, nu i-am mai adaugat crema in interior, iar glazura am aromat-o cu tonka si ness.

De cand cu pasiunea pentru bucatarit cu predilectie spre dulciuri, mi-am format un obicei sa multumesc oamenilor pentru anumite lucruri, gesturi si fapte prin oferirea unui desert. Asa incat am dedicat aceste briose aromate cu cafea unei prietene care imi sustine activitatea, care ma incurajeaza atunci cand din lipsa de timp imi vine sa abandonez totul, si care se afla printre principalii degustatori si critici ai preparatelor. Prin acest gest ii multumesc ei pentru ca ma sustine, pentru ca imi este alaturi si pentru ca indiferent de cat ocupata este, isi face timp sa-mi fie alaturi atunci cand cedez.


Ingrediente pentru 24 briose:
- 280 grame faina; 
- 1 lingurita praf de copt;
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu;
- 1/2 lingurita sare de mare;
- 40 grame cacao;
- 2 oua de casa;
- 200 grame zahar brun;
- 125 ml cafea mocha (2 lingurite cafea macinata, 1 lingurita cacao, 125 ml lapte, zahar dupa gust);
- 125 ml lapte caldut;
- 2 plicuri ness;
- 2 lingurite extract de vanilie.


Ingrediente pentru crema de unt aromata:
- 225 grame unt (80% grasime, la temperatura camerei);
- 200 grame zahar pudra;
- l lingurita pudra de cacao neagra olandeza
- un praf de sare;
- 1 plic ness;
- putin tonka razuit.


Mod de preparare briose:

1. Se pregateste cafeaua in expresso, cand este gata se adauga o lingurita de cacao, o lingurita de zahar brun (optional), lapte si se lasa la racit.
2. Se pregatesc briosele: se aseaza intr-un bol faina, praful de copt, bicarbonatul, sarea si se amesteca. Se adauga cacaua si cele 2 plicuri de ness si se omogenizeaza.
3. Zaharul se mixeaza cu untul pana devine o crema pufoasa. Se adauga extractul de vanilie.
4. Se adauga ouale una cate una, apoi o parte din lapte, o lingura de faina si se alterneaza tot asa cu putin lapte si cate o lingura de faina.
5. Se adauga cafeaua si se mixeaza in continuare pana se omogenizeaza.
6. Se aseaza hartia de briose in forme si se umple cu blat pana la jumatate.
7. Incalziti cuptorul la 180 de grade si coaceti briosele pentru 25 de minute.

Mod de preparare crema de unt:

1. Se mixeaza bine untul pana devine cremos. Din cand in cand se ia surplusul de pe marginea bolului cu o spatula de silicon.
2. Se adauga treptat zaharul pudra si praful de sare si se amesteca pana se incorporeaza. Minim 3-4 minute.
3. Se adauga cacaua si ness-ul si se mixeaza in continuare. Se razuieste foarte putin tonka.
4. Crema se tine la frigider pentru 10-15 minute dupa cu ajutorul unui pos se decoreaza briosele.
5. Crema se orneaza cu bomboane de ciocolata cu aroma de mocha (cafea).



Have mocha coffee cupcake!

3 comentarii:

Asterneti aici sugestii si pareri