joi, 19 septembrie 2013

Dulceata de prune cu vanilie


Dulceturile, gemurile, conservarea prin fierbere in general, este o metoda neagreata in bucataria mea. Si va zic si de ce: pentru ca nu ma impac cu ideea de a fierbe fructele timp de minim o ora si pe care sa le inec in zahar, cand pot foarte bine sa le consum proaspete. Prin fierbere, proprietatile nutritive ale fructelor se pierd si ramanem doar cu o zeama de fructe cu multe calorii. Cu foarte putine exceptii si in cantitati foarte mici, mai fac dulceata dar cum ziceam, rareori si obligatoriu usor condimentata.
Factorul decisiv in acest caz au fost primele prune din gradina proprie, din soiul Tuleu Timpuriu, zemoase, gustoase, aromate, declansatoare ale efectului non-stop-eating-plums. Am gasit ca si potrivita combinatia intre prune si vanilie, exceptionala chiar. O dulceata perfecta pentru clatite, pancakes si orez in lapte. Ah si se combina nemaipomenit si cu inghetata. Un deliciu, va zic! Cat despre culoare, nu stiu ce sa zic, a fost pura magie!


Ingrediente:
- 1 kgs prune (fara samburi);
- 4-5 linguri zahar alb bio;
- zeama de la o jumatate de lamaie;
- 3 pastai de vanilie;
- 1 fiola esenta de vanilie;
- 2 lingurite extract de vanilie.
 



Mod de pregatire: 

1.  Prunele se spala, se indeparteaza codita si se scot samburii. Am cantarit prunele dupa ce am scos samburii. 
2. Se aseaza in oala, se adauga zaharul, extractul de vanilie, pastaile de vanilie si zeama de lamaie.
3. Se fierb la foc mic pentru minim o ora.
4. Intre timp se sterilizeaza borcanele (metoda mea: intr-o tava asez un servet de bucatarie umezit, pun borcanele si las in cuptorul incalzit la 200 de grade pentru 15-20 de minute. Borcanele au fost in prealabil spalate si uscate).
5. Dupa ce s-a fiert dulceata, se scot pastaile de vanilie, se despica si se extrag samburii de vanilie. Extractul din pastai se reintroduce in dulceata. Se adauga esenta de vanilie si se amesteca.
6. Dulceata se toarna in borcane, capacele se strang etans si se lasa rasturnate pana a doua zi, acoperite cu patura.
Am zis si mai repet: nu am folosit niciun conservant si am dulceata din primavara in camara care a ramas intacta si nevatamata. So, aveti curaj si renuntati la conservanti.






Let's have a vanilla plums jam!

2 comentarii:

  1. Cred ca a iesit foarte buna cu vanilie. Anul acesta si prunele au fost tare bune si dulci!

    RăspundețiȘtergere
  2. cu vanilie n-am incercat, dar sigur e o combinatie reusita!

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri