joi, 7 februarie 2013

Crema avocado cu parmezan

De curand am inclus avocado in meniu aproape saptamanal. Imi place de nu mai pot, desi la inceput cand l-am descoperit acum cativa ani buni, l-am incercat intr-o salata si mi-am zis ca nu voi mai gusta sigur.
Dar, acum cand realizez ca pot sa-l fac in atatea moduri in care sa-mi placa, l-am reintrodus in viata mea si sunt sigura ca il voi folosi cu constiinciozitate. M-a cucerit pe veci!
Prima data l-am amestecat doar cu iaurt grecesc (evident!). Ca veni vorba si acest ingredient face parte din meniul aproape zilnic si l-am folosit inclusiv in vinete, care, by the way sunt senzationale cu iaurt. In acest caz, exclud maioneza care pe langa faptul ca e o bomba calorica, nici nu e sanatoasa si la ea nu mai revin cu certitudine. Apoi am inclus si parmezanul, mult parmezan care i-a dat o consistenta si nu il ultimul rand, lime care ii da o savoare deosebita.
Dar sa revenim la avocado. Se spune ca ar contine grasime "bune" cu rol esential in combaterea inflamatiilor din organism si cica ar creste absorbtia substantelor nutritive esentiale din starea de sanatate. Are un continut redus de carbohidrati si un indice glicemic scazut.
Acum ca v-am convins de beneficiile consumului de avocado, sa va spun si reteta.




Ingrediente pentru crema/ pasta de avocado:
- 1 franzela;
- 2 bucati avocado;
- 1 lime;
- un praf de chili;
- 3-4 lingurite de parmezan;
- 2 lingurite de iaurt grecesc;
- sare si piper dupa gust.
Optional: fire de chivas.



Mod de pregatire:
Curatati avocado de coaja, apoi retrageti miezul de pe sambure cu ajutorul unui cutit. Puneti intr-un mojar si cu pistilul, amestecati si pasati pana devine pasta. Puteti folosi si un blender in care introduceti toate ingredientele pana se incorporeaza perfect. Stoarceti apoi lime si adaugati pe rand iaurtul, parmezanul, sare, piper si chili. Ungeti pe feliile de paine prajite, date cu usturoi sau pur si simplu pe o franzela proaspata. Pasta are o aroma atat de placuta de lime, e moale, e cremoasa si se poate consuma ca si dip cu morcovi, cu grisine, cu castraveti, cu tulpina de telina.

 




Savurati din plin!

6 comentarii:

  1. Mie nu prea imi place avocado, sau nu l-am consumat eu asa cum trebuie :D Chiar o sa incerc reteta ta, cine stie...poate ne imprietenim ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Paula, iti promit ca o sa-ti placa. Si eu am reactionat la fel cand l-am gustat prima data. Acum mananc saptamanal. E maxim 2 lei bucata la Auchan. Si in plus, daca i-a placut sotului meu care e mega-pretentios si obisnuit cu mancarea traditionala, inseamna ca oricine o poate manca ;).

    RăspundețiȘtergere
  3. O sa incerc retetea, arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Alina. Succes si astept si feedback ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte gustos! si eu am pregatit ceva cu avocado sapt. asta...dar nu stiu cand ajung sa si postez:))

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri