vineri, 22 februarie 2013

Pui cu muguri de bambus si cus-cus


Putina carne nu strica, sau da? Ok, ok, numai de data asta si gata. Oricum doar pui si peste consum si foarte rar, in plus trebuie sa tin cont ca nu sunt singura in casa si trebuie sa gatesc si carne din cand in cand, but still destul de rar. Nicio grija ca inlocuiesc carnea, respectiv proteinele cu ciuperci, cu alune si zic eu ca ma descurc destul de bine. A nu se intelege ca vreau sa scap de carne din vreun moft excentric, ci doar pentru ca nu-mi face bine si nici nu prea sunt de acord cu efectele (adverse) ale carnii asupra organismului.
Dar haideti sa ne bucuram totusi de aceasta portie gustoasa de piept de pui aromatizat cu condimente ce-mi plac mie tare tare mult si decorate cu muguri de bambus.


Ingrediente pentru 2 portii:
- 350 grame piept de pui;
- 1 morcov mare sau 2 de marime medie;
- 1 borcan muguri de bambus (330 grame);
- 2 linguri ulei sau grasime de cocos;
- sos teriyaki;
- un praf de ghimbir;
- 1-2 lingurite de curry;
- piper rosu boabe;
- 1-2 lingurite de mix de condimente Berbere;
- sare si piper dupa gust;
- 120 grame couscous din gris dur integral (la o masura de cus-cus am pus 3 masuri de apa, sare, piper, 1 lingurita oregano, 3 linguri de ketchup).


Mod de pregatire:
Am inceput intai si intai cu pieptul de pui pe care l-am cumparat gata feliat, l-am taiat fasii subtiri, l-am pus apoi in tigaia wok in care am adaugat putin ulei de cocos. Sigur, inainte de toate am spalat pieptul si l-am sters cu servetelul de bucatarie. Am adaugat dupa vreo 20 de minute morcovii curatati, spalati si taiati cubulete sau ce forma agreati, i-am calit putin si dupa alte 10-15 minute am adaugat si muguri de bambus, scursi bine de tot in prealabil. Mugurii de bambus i-am gasit la Lidl cand a fost saptamana chinezeasca si mi-au placut la nebunie in combinatie cu puiul. Se amesteca toate in tigaie si se adauga curry, praful de ghimbir, sosul teriyaki, piperul rosu, mixul de condimente, sare si piper dupa gust. Mixul de condimente Berbere l-am cumparat de pe net, insa puteti folosi orice alte condimente chinezesti pe care le aveti la indemana.
Couscous-ul se poate gati pe acelasi principiu ca si orezul sau pastele. Insa, atentie: nu am folosit acel couscous care de fapt este din paste fainoase marunte, ci couscous-ul din gris dur integral, un fel de gris sub forma de granule care cica ar fi varianta veritabila de fapt si are un proces de pregatire mult mai complex. Mai multe detalii am gasit aici.
Pentru 100-120 grame de cus-cus (suficient pentru 2 persoane), sau de dragul simplificarii: la o cana de cus-cus se adauga 3 cani de apa, se amesteca din cand in cand, se pune sare si piper si dupa ce s-a fiert (cam in 10-12 minute) se amesteca cu ketchup si oregano.
Varianta de preparare a couscous-ului este adoptata de mine uneori cand graba e mare, insa corect se prepara altfel, respectiv se prepara la abur. De obicei in magazin gasim couscous prefiert care se lasa in apa clocotita, cu putin unt, se acopera si se lasa pentru 5 minute, timp in care se umfla si apoi este gata pentru a fi servita alaturi de carne si legume, condimentata dupa gust. Couscous-ul fiert corect trebuie sa fie luminos si pufos, nu cleios si cu reminiscente de granule tari.




Sa aveti pofta!

2 comentarii:

  1. Arata foarte bine. In legatura cu dieta vegetariana, sa stii ca nu este sanatos sa tii o dieta stricta. Sunt anumite substante esentiale pentru organism care nu se gasesc decat in carne si daca renunti definitiv la ea trebuie sa iei suplimente nutritive. Eu sunt pentru o dieta echilibrata in care sa predomine vegetalele.

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri