joi, 28 noiembrie 2013

Salata cu andive si nuci pecan


Sunt incantata cand gasesc cu usurinta posibilitati de a manca vegetarian si de post pentru ca, da, pentru prima data am decis sa iau postul in serios cel putin din punct de vedere culinar. Pana acum erau doar tentative nereusite, ori ma trezeam la o saptamana dupa ce incepea postul. Insa de aceasta data, pot sa ma laud si sa ma felicit ca am reusit sa rezist glorios. Sper sa ma tina pana la sfarsitul lunii decembrie. Pana in acest moment, postul mi-a oferit ocazia de a explora legume si fructe pe care le neglijam de obicei, mananc mai mult avocado, imi fac pesto din ierburi, migdale si tofu, combin merele in fel si chip, pireuri, salate, deserturi. Printre altele, am descoperit ca nu ma impac cu feniculul, este prea aromat si sincer cred ca merge cel mai bine cu carne sau mai comestibila ar fi prajita cu alte legume, iar asta este o optiune pe care inca nu am incercat-o dar o iau in calcul. In schimb, imi plac andivele in salata, am mai incercat in trecut si aici, tot cu seminte de chia dar se pot inlocui cu seminte de in sau de susan, fiind chiar mai accesibile.
Pentru o varianta de post, branza poate fi inlocuita cu succes cu tofu, se pot adauga stafide sau mai multe tipuri de seminte (de floarea soarelui sau de pin).

Ingrediente pentru 2 persoane:
- 2 andive;
- 75 grame branza cu mucegai;
- nuci pecan;
- 2 mere cu coaja, feliate;
- 2 pere cu coaja, feliate;
- seminte de chia sau de in;
Dressing din: ulei de masline si zeama de lamaie.

Mod de preparare:

1. Andivele se desfac, frunza cu frunza, se spala, se sterg cu un servet de bucatarie si se aseaza intr-o farfurie adanca, mai marisoara.
2. Branza se taie cubulete si se adauga peste andive.
3. Merele si perele se spala, nu se curata de coaja (sau in functie de preferinte frutele se pot curata) si se taie felii subtiri.
4. Se presara cu nuci pecan si seminte de chia sau de in.
5. Pentru dressing se stoarce o jumatate de lamaie si se adauga 1-2 linguri ulei de masline.




Have a witloof pecan salad!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Asterneti aici sugestii si pareri