luni, 30 decembrie 2013

Chocolate cupcakes cu marshmallow frosting


Here we are deja pe ultima suta de metrii a anului 2013... Un an care a trecut extrem de repede dar care in egala masura a fost un an agitat, plin de evenimente culinare si nu numai, un an de dezvoltare gastronomica dar si personala, un an in care am avut parte de o experienta culinara extrem de frumoasa si de revelatoare si peste care am dat total intamplator, dar cum toate au un sens in viata asta probabil ca nu a fost doar o intamplare totusi si a venit exact cand trebuia. Una peste alta, fara prea multe retrospective si analize ale anului 2013, mi-am propus ca mai degraba sa incep cu dreptul 2014. Stiu deja ca bloguletul meu va arata mult mai frumos si mai prietenos de la anul, asa s-ar cuveni pentru ca am trudit la site cu mult drag si sarg, stiu ca voi duce la bun sfarsit toate proiectele mele legate de teancul de liste si paraliste cu retete in plan si pe care nu am apucat sa le finalizez in anul care s-a scurs. Si mai stiu ca anul care vine va fi mai colorat, mai linistit, mai creativ si mai ... spicy.
Inchei acest an cu desertul pe care l-am testat in fel si chip in anul care a trecut si care mi-a adus si cele mai multe laude si succese, si anume cupcakes. Da, cupcakes cu ciocolata, cu mere, cu ghimbir, cu banane, cu marshmallow frosting, cu vanilie, cu crema de branza, cu cafea, cu zmeura, cu crema de unt cu bezea elvetiana si cu mirodenii.
Si pentru ca am primit cadou un arzator tare frumusel si la care am visat tot anul, m-am grabit sa-l si pun in functiune la o glazura de bezea. Enjoy!

Ingrediente pentru 24 briose:
- 400 grame faina alba;
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu;
- 1/4 lingurita sare;
- 150 grame ciocolata amaruie (minim 70% cacao);
- 100 grame unt (de 80% grasime);
- 2 oua;
- 2 linguri cacao olandeza;
- 80 grame zmeura (congelata sau proaspata);
- 280 grame zahar brun;
- 120 ml lapte caldut;
- 135 ml apa calduta;
- 30 grame ciocolata alba rasa marunt.

Ingrediente pentru glazura:
- 180 grame zahar pudra;
- 3 albusuri;
- 1/4 lingurita cream of tartar;
- 1/2 lingurita extract de vanilie;
- bomboane pentru decor.


Mod de preparare briose:
1. Ciocolata se rupe bucati si se pune intr-un bol pe bain-marie impreuna cu untul. Se amesteca din cand in cand pana se topeste ciocolata si se omogenizeaza cu untul.
2. Faina se cerne si se amesteca cu bicarbonat de sodiu, sare si cacao.
3. Ouale se bat cu zaharul.
4. Se adauga zmeura si se mixeaza in continuare.
5. Se amesteca ciocolata topita cu compozitia de oua.
6. Se adauga laptele si treptat faina cu cacao.
7. Concomitent se pune cate o lingura de faina si una de apa calduta pana cand se omogenizeaza compozitia.
8. Se incalzeste cuptorul la 175 de grade si se toarna compozitia in forme.
9. Deasupra fiecarei briose se presara cu ciocolata alba rasa.
10. Se introduc in cuptor pentru 20-22 de minute.
11. Dupa ce se racesc, se adauga glazura.

Mod de preparare glazura de marshmallow:
1. Albusurile, zaharul si cream of tartar se pun pe baie de aburi si se amesteca.
2. Se amesteca cu un tel pana cand zaharul s-a dizolvat si nu se mai simte intre degete, aproximativ 6-7 minute.
3. Se ia de pe foc si se mixeaza cu viteza medie la inceput, dupa care se mareste treptat viteza, pentru 5-7 minute pana cand spuma formeaza varfuri.
4. Se adauga extractul de vanilie si se mixeaza inca doua minute. 
5. Optional se adauga colorant.
6. Cu ajutorul unui arzator, se rumeneste usor spuma.
7. Se decoreaza dupa preferinte.





 Spicuiri din cadourile culinare daruite de Craciun.



Un An Nou plin de inspiratie si culoare va doresc tuturor!

6 comentarii:

  1. La multi ani 2014! Iti doresc un an nou plin cu bucurii, sanatate si impliniri pe toate planurile!
    Cupcake-urile sunt grozav de aratoase iar pozele superbe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Paula! Si multumesc tare mult pentru aprecieri ;).

      Ștergere
  2. La multi ani!!!Arata grozav cupcakes-urile!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Haplea, La multi ani si tie! Si te mai astept pe-aci ;)

      Ștergere
  3. La multi ani !
    Te astept cu o reteta de muffins sau cupcakes la concursul organizat pe blogul meu !
    http://www.bucatepealese.ro/concurs-razboiul-brioselor/

    RăspundețiȘtergere
  4. Lovely post <3

    http://same-but-diffrent.blogspot.de

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri