miercuri, 23 ianuarie 2013

Mere coapte cu fulgi de migdale si inghetata cu mandarine


E seara, e innorat afara si am chef sa ma cuibaresc in pat si sa zac cu o carte buna in mana sau sa ma uit la un film siropos in timp ce devorez vreo doua mere coapte umplute cu un amestec de fulgi de migdale, coacaze dezhidratate, miere si scortisoara. E frig si iarna inca, si merele coapte sunt la mare purtare acum, noroc ca le poti gasi si in piata, numai bune de bagat la cuptor cu tot felul de umpluturi cu aroma de scortisoara, nuci, stafide... si alte minunatii.
Aceasta reteta de mere coapte care mi-a inseninat serile reci, o dedic proiectului Provocarea Dulce Romanie unde ingredientul vedeta din luna Ianuarie ales de Andra @ Menta si Rozmarin este marul.



Repejor am fugit la piata intr-o dimineata si am ajuns exact cand si expuneau producatorii locali marfa pe mese, si mi-am ales niste mere rosii dar si galbene, asa sa fie ca oricum le dam gata cat ai zice... mar.
Am pregatit si o inghetata de mandarine care martusisesc ca nu a iesit asa cum am planuit-o insa nu-i de mirare pentru ca nu am pus ou in ea, dar nici nu am vrut, in schimb am pus putin lapte de cocos ceea ce a facut ca inghetata sa fie faramicioasa. La gust a fost fantastica si s-a potrivit de minune cu merele coapte, doar consistenta nu era multumitoare. De asta tin sa va si dezvalui acest lucru, ca sa nu repetati si voi aceeasi greseala, insa cum mie imi place sa experimentez tot felul de combinatii mai mult sau mai putin banuite si sa extrapolez, probabil nu va fi nici prima si nici ultima gafa. Am gasit intamplator la Auchan, lapte de cocos la cutie mica si mi-am zis ca o voi folosi la prepararea unei inghetate. Zis si facut! M-am gandit sa incerc inghetata fara ou, desi stiu ca oul ii da o textura cremoasa insa, inghetata se poate pregati si fara ou si poate fi chiar foarte gustoasa. Desigur exista tot felul de substituenti, insa nu-i prea agreez, asa ca m-am abtinut. Astfel ca pentru data viitoare am decis ca voi incerca inghetata tot fara ou, insa categoric laptele de cocos nu va face parte din plan si ingrediente. O rezerv pentru altceva mai exotic poate.

 Ingrediente pentru merele coapte:
- 6 mere galbene sau rosii;
- 45 grame coacaze dezhidratate (sau merisoare);
- 30 grame fulgi de migdale;
- 45 grame unt;
- 3 linguri de miere;
- 6 lingurite de zahar brun.

Mod de pregatire:
Merele se spala, se sterg si se scobesc in mijloc de cocean cu acel instrument special. Merele le puteti alege dupa preferinta, as zice, pentru ca merele coapte se pot pregati in zeci de feluri, asa incat nu cred exista vreun mar mai potrivit decat celalalt pentru a fi copt. Vorba aia "O fi, dar nu stiu io!". Pregatiti o tava cu hartie de copt ca sa evitati murdarirea tavii. Asezati merele in tava si umpleti cu amestecul de miere, coacaze dezhidratate, fulgi de ovaz usor sfaramate intre degete si untul topit. Umplutura va fi suficienta sau e posibil sa va ramana foarte putin in plus, in functie de sectiunea si marimea marului. Puneti deasupra cate o lingurita de zahar brun si introduceti in cuptor la 180 de grade pentru 30 de minute.


Ingrediente pentru inghetata de mandarine:
- 1 compot de mandarine (conserva de 375 grame);
- 100 ml lapte;
- 50 ml lapte de cocos (optional);
- 3 linguri de zahar brut din trestie de zahar.

Mod de pregatire:
Scurgeti mandarinele de zeama din compot si pastrati lichidul. Amestecati laptele, de preferinta mai gras la 3,5% grasime, adaugati laptele de cocos daca doriti, insa cu riscul de a iesi o inghetata cu o textura mai apoasa. Adaugati si zeama din compot, 3 linguri de zahar brun si amestecati pana la omogenizare. Turnati intr-un recipient si adaugati mandarinele taiate in doua. Se pot folosi si mandarine proaspete. Daca doriti, puteti adauga si un ou.
Serviti cu merele coapte calde.



  Have a tasty apple!

8 comentarii:

Asterneti aici sugestii si pareri